י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מעוררים סערה

הצעת חוק: התגובה החרדית לגזירת החד פעמי

חוק של חברי הכנסת גפני ומקלב שדורש הטלת מס על אחזקת כלב, מעורר סערה ובקואליציה מבהירים שלא יתנו לו לעבור. הללו מציגים את הכלבים כפוגעניים לאיכות הסביבה בדומה לכלים החד פעמיים שהתייקרו מאותה סיבה | יו"ר ועדת הכספים מצהיר: "הכוונה האמיתית שעומדת מאחורי ההצעה ההזויה הזו היא תפיסה חשוכה בנוגע לגידול כלבים. יש לי רק דבר אחד לומר - לא יקרה"

הצעת חוק: התגובה החרדית לגזירת החד פעמי
כלבים ובעליהם. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הצעת חוק שהגישו חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב בתחילת השנה מעוררת סערה, אחרי שאלה ביקשו להציב מראה בפני תומכי מס החד פעמי, הח"כים החרדים ביקשו להתריע בפני מגיני איכות הסביבה ולהטיל מס על אחזקת כלבים, שלטענת גפני ומקלב פוגעים באיכות הסביבה.

לפני הצעת החוק מוצע כי אחזקת כלב תלווה ברישיון שיעלה בסכום של 3,500 שקל, וכלב נוסף עוד 7,000 שקל שילכו לקופת המדינה. בנוסף מציעים השניים להחריג את מחזיקי הכלבים לצורך שמירה או מטעמי בריאות הנפש שלא יחויבו במס.

מציעי החוק גפני ומקלב כתבו בדברי ההסבר לחוק כי הוא "נועד להטיל אגרה סביבתית על מחזיקי כלבים. אגרה סביבתית זו תשקף את הנזקים והמחירים הסביבתיים הגדולים הנגרמים כתוצאה מגידול כלבים, ואשר פוגעים באיזון האקולוגי העדין שמסביבנו".

שני הח"כים הדגלאים מציינים כי החוק מגיע בתגובה למס החד פעמי שהוטל בשנה שעברה ונועד לפגוע בעיקר במגזר החרדי שצורך כלים חד פעמיים, "בתקופה האחרונה קודמו מספר מהלכים מרחיקי לכת על מנת להפחית את הזיהום הסביבתי אשר התמקדו בשכבות החלשות של החברה בישראל. בראש מהלכים אלו נמצא מיסוי הכלים החד פעמיים, אשר פגע קשות באוכלוסיות מוחלשות ובמיוחד בחברה החרדית".

"הצעת חוק זו נועדה לתקן עוול זה ולקדם חלוקה שוויונית בין שכבות האוכלוסייה בכל הנוגע לנשיאה בעלויות הכלכליות והחברתיות הנדרשות לצורך שמירת הסביבה", כותבים מציעי החוק שמציינים כי גידול חיות מחמד מגדיל את היקף פליטות הפחמן הדו חמצני בעולם ותורם להחרפת משבר האקלים העולמי. כשהם מציגים לראיה מחקר שקובע כי גידול חיות גורם לפליטות של גזי חממה בהיקף של 64 טונות פחמן דו חמצני.

מסיבה לא ברורה הצעת החוק הובילה היום למתקפה מצד חברי הכנסת החילונים בקואליציה: "במסווה של מאבק במשבר האקלים. ח"כ גפני ומקלב, מי שמתייחס לכלבים כנטל סביבתי לא מבין את המשמעות, לא של משבר האקלים ולא של טיפול בבע"ח". כך כתב חבר הכנסת יוראי להב הרצאנו מ'יש עתיד'.

חברת הכנסת יסמין סאקס פרידמן מ'יש עתיד' תקפה אף היא וכתבה: "בזמן שאני וחבריי בקואליציה נאבקים כדי לצמצם את כמות המתות הכלבים, ח"כ גפני וח"כ מקלב מגישים חוקים שיגרמו לאנשים לא לאמץ כלבים ויעודדו את המשך ההמתות הנוראיות הללו. תעשו לנו טובה ותשאירו את נושא בעלי החיים לאלו שבאמת אכפת להם".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר 'ישראל ביתנו' הגיב להצעת החוק של חברי הכנסת החרדים להטיל אגרה של אלפי שקלים על בעלי כלבים ואמר: "מה שגפני לא מבין, זה שהבעיה הסביבתית היא בני אדם שצורכים חדפ"ים ודלקים מזהמים, ולא בעלי החיים. הכוונה האמיתית שעומדת מאחורי ההצעה ההזויה הזו היא תפיסה חשוכה בנוגע לגידול כלבים. יש לי רק דבר אחד לומר - לא יקרה".


החוק כמובן לא יעלה להצבעה ולא יעבור טף שלב של חקיקה, הצעה נועדה להעביר מסר, שיפגע בציבור החולוני שמגדל חיות מחמד, כאשר יש מי שמותח ביקורת על חברי הכנסת גפני ומקלב שההטרלה שלהם רק תביא לשנאה כנגד הציבור החרדי.

חד פעמי גזירת החד פעמי כלבים מס משה גפני אורי מקלב הצעת חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 54 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד