כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אוהב את הבריות ומקרבן לתורה

אבל באזור: מחולל מהפכת התשובה הרב יצחק חקק ז"ל

ביישוב אזור נפרדו היום מהרב יצחק חקק ז"ל, שהלך לעולמו בגיל 72. מסר את נפשו לקרב יהודים רבים לאביהם שבשמים. הלוויתו התקיימה הערב מביתו באזור להר המנוחות 

אבל באזור: מחולל מהפכת התשובה הרב יצחק חקק ז"ל
הרב יצחק חקק ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: באזור הלך לעולמו מחולל מהפכת התשובה הרב יצחק חקק ז"ל, והוא בן 72 בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד בח' בחשוון תש"י לאביו ר' רפאל ז"ל ואמו מרת טובה ע"ה, בית שהיה ספוג באמונה, אהבת תורה ויראת שמיים.

בכל משעולי חייו קבע עיתים לתורה, לא ויתר על שמירת ההלכה ומשאו ומתנו היה באמונה. הקפיד להיות תמיד מעשרה ראשונים, ותפילתו הייתה כמונה מעות.

בכל מקום קירב לבבות ישראל לאביהם שבשמיים, ואף במקום עבודתו ייסד תפילות ושיעורי תורה, ובנועם מילים משך עוד ועוד אנשים לשמירת תורה ומצוות.

בשנת תשמ''ה עבר לישוב אזור שהיה מדבר שממה רוחני, והחל להפעיל את בתי הכנסת במנייני תפילה ושיעורי תורה.

על אף שניסו למונעו ולהפריעו בכל הכוח ואף להזיקו לא נרתע, ופתח את ביתו לשיעורי תורה, להרצאות ולחזרה בתשובה. כשרעייתו הדגולה שתחי' לוקחת על עצמה הכנת מטעמים ולסייע בכל אשר נצרך למשוך את לב האנשים להגיע. הוא מקרב את האנשים והיא את הנשים.

הרבה לארח בביתו יתומים, אלמנות ונדכאי לב. הרבה במתן בסתר ובפרט ליתומים ואלמנות אשר מעט מזעיר נתגלו כעת לאחר פטירתו.

משך תקופה היה יו"ר דגל התורה וש"ס באזור, ומינף זאת להרבות בתי כנסת ומקוואות. מסר נפשו על חינוך ילדיו, וכל שאיפתו הייתה ללמוד תורה עד שהחליט לסגור את בית העסק שלו בחצי היום ולשבת ללמוד.

בשנתיים האחרונות לפני שחלה קבע עתותיו ללימוד מלבד שעות ספורות ההכרחיות לפרנסתו.

מקרה מכונן שהיה בצעירותו גרם להרבה להתקרב ולקידוש שם שמיים; במסגרת תפקידו לא היה ניתן לטוס ללא חתימתו. בעיצומה של שבת קודש רצה הרמטכ"ל לטוס עם משפחתו בשמי הארץ. ביקש המפקד את אישורו ומשלא קיבל הגיע הרמטכ"ל עצמו בזעם וצעק 'מדוע אינך חותם?' אמר לו 'לא מרשים לי'.

'מי???' שאג הרמטכ"ל, 'הוא!!!' ענה המנוח כשמצביע כלפי מעלה. ולא חתם על אף שנענש ליישב על כך בכלא הצבאי והרמטכ"ל נאלץ לשוב על עקבותיו.

לפני שלוש שנים עבר אירוע מוחי שנשתתק ברוב גופו, וניטל ממנו כוח הדיבור, ונזדכך ביסורים קשים כאשר רעייתו מוסרת נפשה ימים ולילות לסעדו, עד כדי התפעלות הרופאים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, כשכל צאצאיו הולכים בדרך התורה כשאיפתו כל ימיו. בניו: הרב מיכאל חקק משגיח בישיבת 'חזון דוד' מודיעין עילית, הרב רפאל חקק ראש מדרשת 'שאיפות' בפ"ת, הרב גבריאל חקק מחשובי האברכים בבני ברק. חתניו: הרב רועי אברהם ראש קיבוץ בישיבת 'שיח יצחק' מודיעין עילית,  הרב דוד ינון מחשובי האברכים במודיעין עילית, הרב שמעון אבו מחשובי האברכים במודיעין עילית.

הלוויתו יצאה הערב מביתו ברחוב העלייה השנייה באזור, לעבר הר המנוחות בירושלים, שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

אזור הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד