ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
פגיעה בשוכני עפר

פגזים רוסיים פגעו בבית העלמין היהודי בקייב

בתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות באוקראינה, נראים מצבות בבית העלמין היהודי כשהם שבורות והרוסות, כתוצאה מפגזים רוסיים שנפלו במקום

פגזים רוסיים פגעו בבית העלמין היהודי בקייב
פגזים בבית העלמין בקייב צילום: מתוך פייסבוק של הרב משה אסמן

פגזים פגעו בחלק מעורב של בית הקברות בקייב בירת אוקראינה, שבו נמצאים קברים יהודים ונוצרים.

בתיעוד נראה מכתש גדול שנוצר מפגיעת רקטה רוסית, קברים רבים ניזוקו. זאת לא הפעם הראשונה שבית קברות יהודי ניזוק באוקראינה מפגזים רוסיים, כתוצאה מתקיפות רקטות במהלך המלחמה הרוסית נגד אוקראינה, ניזוק גם בית הקברות היהודי בבילה צרקווה הסמוך לקייב.

בנוסף, רקטה שכוונה לעבר מגדל טלוויזיה בקייב פגעה בסמוך לשטח בית הקברות היהודי הישן בבאבי יאר, שם קבורים בקבר אחים עשרות אלפי יהודים שנרצחו בשואה.

הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה פרסם ברשתות החברתיות תיעודים מזעזעים של רקטות רוסיות על שפגעו בקברי יהודים בבית העלמין הסמוך לקייב. הרב כתב: "אנחנו מתעדים את בית הקברות שנפגע במטילים רוסיים. בימים הקרובים נתחיל בשיקום הקברים, אנשים רבים שואלים על שלמות הקברים והאנדרטות של קרוביהם, לצערנו כרגע אין באפשרותנו לתת תשובה מדויקת על הנזק, אך נעשה כל מאמץ לשקם את כל הקברים שנפגעו".

איגוד הקהילות היהודיות באוקראינה פרסם בקשה לקבל מידע על כל פגיעה בבית קברות יהודי. "אם אתם יודעים על פגיעות אחרות בשטח של בתי קברות יהודיים או מקומות של קברי אחים, אנו קוראים לכם להודיע ​​לנו".

קייב מלחמת אוקראינה רוסיה בית עלמין יהודי הרב משה אסמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד