ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
איראן משתלטת על הגבול

דיווח: חיזבאללה מקים מפעלים לייצור נשק, בפיקוח איראני

ארגון הטרור חיזבאללה מקים מפעלי ייצור לנשק באזורים הכפריים של חומס בפיקוח משמרות המהפכה האיראניים. המקום מייצר פגזי ארטילריה וטילים, מוקשים ותחזוקה של מל"טים

 דיווח: חיזבאללה מקים מפעלים לייצור נשק, בפיקוח איראני
הגבול בין ישראל לסוריה ברמת הגולן צילום: Michael Giladi/Flash90

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם היושב בלונדון, דיווח, כי ארגון חיזבאללה הקים לאחרונה מפעלים לייצור נשק מכל הסוגים באזורים הכפריים של חומס, בפיקוח מומחים ממשמרות המהפכה האיראניים.

הארגון, שאת דבריו צריך לקחת בעירבון מוגבל, למרות היותו מפורסם מאד בתקשורת הערבית. מסר כי חיזבאללה הקים בתי מלאכה לייצור פגזי ארטילריה וטילים, מוקשים ותחזוקה של מל"טים, מחסני הנשק והתחמושת מבוצרים באזור מחין האסטרטגי הנמצא באזור הכפרי הדרום-מזרחי של חומס.

הארגון ציין כי המחסנים הללו "נחשבים למחסני הנשק השניים בגודלם בסוריה". על פי הדיווח, מספר רב של אנשים מהעיירה מחין באזור הכפרי חומס עובדים כעת בשורות המיליציות המקומיות הנאמנות לאיראן, לאחר שהמשטר והמיליציות האיראניות השתלטו על האזור בתחילת 2017. עם סיוע אווירי רוסי.

באוקטובר 2015 השתלט דאעש על העיירה מחין ומחסניה באזורים הכפריים של חומס לאחר תקיפה עם כלי רכב ממולכדים שכוונו למחסום של המשטר באזור, אך לאחר סיוע רוסי ועם תמיכה מארגון חיזבאללה, המשטר החזיר לעצמו את השליטה במחין. המחסנים חזרו לידי המשטר הסורי בתחילת 2017 עם סיוע אווירי רוסי ותמיכה ממיליציות איראניות בשטח.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם ציין ב-21 באפריל כי הכוחות הרוסים נסוגו לחלוטין מנמל התעופה הצבאי של פלמירה באזור הכפרי המזרחי של חומס, כל הגורמים הרוסיים עזבו את נמל התעופה. על פי הדיווח, המסוקים הרוסיים והכוחות יצאו משדה התעופה של פלמירה ופנו לשדה התעופה T-4 באזור הכפרי של חומס, ובכך הפכו את נמל התעופה הצבאי של פלמירה לשליטת חיזבאללה ומיליצית "פאטימיון" האפגאנית נאמנה לאיראן. בנוסף לנוכחותם של חלק מגורמי המשטר הסורי בתוך שדה התעופה.

סוריה איראן חיזבאללה נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד