י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת ההילולא

ההריסות בהר מירון נמשכות: המתחם המוכר נהרס הלילה

בהר מירון נערכים להילולת הרשב"י שתתקיים עוד פחות מחודש | הלילה ביצעה הרשות לאכיפה במקרקעין הריסה של מתחם המוכר כ'מטבח טדגי' בהר מירון | ההריסה הלילה מצטרף לפירוק המבנים של הכנסת האורחים של משפחת קרליבך ופירוק הגשרים במקום

ההריסות בהר מירון נמשכות: המתחם המוכר נהרס הלילה
הריסת מטבח טדגי בהר מירון צילום: באדיבות המצלם

הסדרת מירון נמשכת: הרשות לאכיפה במקרקעין ביצעה הלילה (שני) הריסה של מתחם המוכר כ'מטבח טדגי' בהר מירון. ע"פ הרשות, המבנה נבנה ללא היתר, בניגוד לתכנית ופעל ללא רישיון עסק. 

ההריסה בוצעה בהתאם לצו בית משפט, ולאחר שנדחה ערעור המחזיקים על ידי בית המשפט המחוזי.

עבודות ההריסות שבוצעו היום מצטרפות לפירוק חלק מהמבנים השייכים להכנסת האורחים של משפחת קרליבך שפורקו בהתאם להחלטת בית המשפט, שאישר להרוס את המבנים אשר נבנו והוצבו בניגוד לחוק.

כזכור לפני כחודשיים, החליט בית המשפט לפרק את 'גשר הכהנים' הממוקם בסמוך לציון הרשב"י בהר מירון כשביטל את צו המניעה שהיה תלוי ועומד כנגד הריסתו של המבנה מאז אוקטובר 2021, תוך שהוא מקבל את כל טענות המדינה לעניין אי חוקיות הגשר ומסוכנותו. 

למעשה פורקו גם גשר המהדרין ושביל "רב דוב", שבו אירע האסון הכבד בהר בל"ג בעומר האחרון, במהלכו נהרגו ארבעים וחמישה מתפללים באסון האזרחי הגדול ביותר שהיה אי פעם במדינת ישראל.

מהרשות לאכיפה במקרקעין נמסר בתגובה כי "פעולות האכיפה שנעשו בחודשים האחרונים איפשרו את עבודות הבטיחות והפיתוח שנעשות כעת בהר והרשות מאיצה את פעילותה במקום על מנת להסיר את מעט העבירות שנותרו לפני ההילולה הקרובה".

 

 

הר מירון הריסות אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד