כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לבקשת ראש הממשלה

הכנסת דנה בהפרשת ח"כ עמיחי שיקלי מסיעת 'ימינה'

ועדת הכנסת דנה היום בבקשת ראש הממשלה נפתלי בנט, להפריש את חבר הכנסת עמיחי שיקלי מסיעת 'ימינה'. את הדיון מנהל חבר הכנסת איתן גינזבורג מסיעת כחול לבן, במהלכו נרשמים עימותים סוערים במיוחד | חה"כ סילמן הצטרפה לדיון ותקפה את השר כהנא

הכנסת דנה בהפרשת ח"כ עמיחי שיקלי מסיעת 'ימינה'
עמיחי שיקלי בוועדת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכנסת דנה בשעה זו (שני) בבקשת יו"ר 'ימינה', ראש הממשלה נפתלי בנט להפריש את חבר הכנסת עמיחי שיקלי מסיעת 'ימינה'. את הדיון מנהל חבר הכנסת איתן גינזבורג מ'כחול לבן' וזאת לבקשת היו"ר הקבוע חבר הכנסת ניר אורבך שביקש זאת לפני כשבועיים ובמקביל גם יושב שבעה בימים אלה על פטירת אמו ע"ה.

ראש הממשלה בנט הגיע הבוקר למשכן הכנסת כדי לעקוב מקרוב אחר הדיון, אך הוא לא צפוי להיכנס לוועדת הכנסת בעצמו, למרות ששיקלי דרש זאת ממנו ומשרת הפנים איילת שקד. מי שייצג את סיעת 'ימינה' ויציג את הטיעונים מטעמה הוא ככל הנראה השר לשירותי דת מתן כהנא או עורך דין מטעם סיעת 'ימינה'.

הדיון נפתח בסערה ובצעקות רמות על היושב ראש ח"כ גינזבורג, על כך שחדר הוועדה צר מלהכיל את הח"כים הרבים שהגיעו לדיון וגם על כך שעוזרי הח"כים ואנשי תקשורת שהגיעו לסקר את הדיון נותרו בחוץ.

שידור חי מוועדת הכנסת:

עם תחילת הדיון התברר שסגרו לחברי הכנסת את המיקרופונים, ובשל כך נציגי האופוזיציה זועמים ומפריעים ליו"ר לנהל את הדיון. הח"כים זעמו בנוסף על הוצאת נציגי פורום המשפחות השכולות מהדיון.

ח"כ איתן גינזבורג הוציא את ח"כ אורלי לוי אבוקסיס מהדיון לאחר שזו אמרה לו: "הפכת להיות ח"כ ועבד שימושי. אתם צבועים. אנשים כמוך לא מחזיקים מעמד. בעבר חשבתי שאתה ח"כ ערכי". ח"כ איתן גינזבורג השיב לח"כ לוי ואמר, "את מאוד חצופה".

השר לשירותי דת מתן כהנא, הגיע לדיון כדי לייצג את ימינה נגד שיקלי, ותקף אותו: "אם ערכים עמדו בבסיס ההחלטה שלך, איך העזת להצביע נגד חוק האזרחות? איך העזת להצביע נגד אינטרס בטחוני מובהק של מדינת ישראל?".

השר כהנא מנה את מעשיו של שיקלי נגד הסיעה שכללו הצבעה נגד עמדת מפלגתו במשך 754 פעמים, הניח 19 הצעות חוק ללא הסכמה של אף אדם מסיעת ימינה, ואף נשא דברים קשים נגד חברי סיעתו והעומד בראשה מעל במות הכנסת. "651 פעמים פעל בחוק התקציב בצורה אופוזציונית ולא עניינית, והצביע נגד חוק האזרחות" תקף השר כהנא, ואף חשף כי הדברים נעשו למרות שמאחורי הקלעים סוכם עם ח"כ שיקלי שיצביע בעד.

בנוסף למעשיו נגד סיעתו השר כהנא יצא נגד חבירתו של ח"כ שיקלי ליו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו, כדמות אמינה בעיניו. השר כהנא הזכיר כי ח"כ שיקלי עצמו טען בעבר "הפער בין הבטחות נתניהו למציאות בלתי נתפס ולא יאמן ששוב ושוב קונים את הבטחות הסרק האלה", ולאחר מכן מנה השר כהנא בפניו את הפרת ההבטחות של ח"כ נתניהו לאורך השנים ואף את מעשיו שאינם על פי ערכי המצביעים מימין.

מי שהצטרפה במהלך הדיון במפתיע היא חברת הכנסת עידית סילמן, שפרשה מהקואליציה. היא קטעה את דבריו של השר כהנא ותקפה: "אתם הייתם אמורים להעביר בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיור של ישראל ביתנו. אל תעשה שקר בנפשך".

עו"ד גיא בוסו, שמייצג את שקלי, אמר בדיון כי לשר כהנא "אסור בתכלית האיסור להיות כאן, הוא לא יכול לייצג את סיעת ימינה. אין לו זכות עמידה כי אינו חבר כנסת". בוסו קרא גם לבטל את נוכחותה של שירלי פינטו, מכיוון שהיא נכנסה כנורבגית במקום כהנא, ותקף: "טירוף מערכות".

טענה נוספת שהעלה בוסו, היא שפינטו אמרה בעבר ששיקלי הוא "וירוס בכנסת". בנוסף ביקש העו"ד לבטל גם את נוכחותו של חבר הכנסת בועז טופרובסקי מיש עתיד, בגלל שהתבטא נגד שיקלי בראיונות שקיים בעבר.

חבר הכנסת יריב לוין זעם על כך שנציגי הקואליציה, בהם יו"ר הועדה גינזבורג, יצאו בזמן טענותיו של עו"ד בוסי, המייצג את שיקלי, והקשיבו בקשב מלא לדבריו של נציג ימינה השר כהנא. "אתם רוצים הפסקה, אז תכריזו על הפסקה".

חברי כנסת רבים מסיעת 'הליכוד' התייצבו לדיון ובהם: יריב לוין, יואב קיש, יולי אדלשטיין, אופיר אקוניס, אמיר אוחנה, אלי כהן, מירי רגב, שלמה קרעי, דודי אמסלם, קטי שטרית, אורלי לוי-אבקסיס, צחי הנגבי ומיקי זוהר. נוכחים גם חבר הכנסת יצחק פינדרוס, איתמר בן גביר ואבי מעוז.

שידור חי עמיחי שיקלי ועדת הכנסת הדחה פורש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד