כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לבנון, תוניסיה ויפן

עשרות הרוגים בשרשרת אירועי טביעה ברחבי העולם

ביפן טבעה סירה ועליה 26 תיירים. בתוניסיה דווח על 12 הרוגים ועשרה נעדרים, ובלבנון טבעו שישה פליטים סורים כשניסו להפליג לאירופה. הפגנות זעם בלבנון לאחר פרסום טביעתם של הפליטים

עשרות הרוגים בשרשרת אירועי טביעה ברחבי העולם
אילוסטרציה צילום: unsplash

רצף של אירועי טביעה התחוללו בחופי שלוש מדינות שונות, בטווח זמן של שעות בודדות. בלבנון השכנה דווח על טביעתם למוות של שישה בני אדם. על פי הדיווחים הראשוניים הטובעים הם פליטים סורים, אבל מדיווחים אחרים שפורסמו בהמשך נראה שלפחות חלק מההרוגים היו אזרחים לבנונים דבר שהוביל למותם של אנשים נוספים, בהפגנת הזעם של בני המשפחות שלהם.

על פי הדיווחים בלבנון, סירת המהגרים הישנה שהייתה מתאימה לשיט של שישה אנשים בלבד, יצאה לדרך כשעל סיפונה לא פחות מ-56 מהגרים בלתי חוקיים. מפקד משמר החופים הלבנוני סיפר שאנשיו זיהו את ההתארגנות להפלגה הלא חוקית, ואף ניסו לעצור אותה אך ללא הצלחה. "הם היו מהירים מאתנו", הוא טוען, "הזהרנו אותם, אך ללא הועיל". לפי ההודעה הרשמית, שש מהגרים חולצו מהים ללא רוח חיים, ו-45 מהם חולצו בחיים. חמישה נוספים עדיין נעדרים, והסיכוי לאיתורם בחיים נמוך.

ההודעה הרשמית של הרשויות בלבנון טוענת כי סירת המהגרים נועדה להכיל שישה בני אדם בלבד, והיא הפליגה כשעל סיפונה קרוב ל-60 בני אדם, פי עשרה מהמותר. לפי אותה גרסה, גלי הים היו גבוהים מהצפוי, וכך חדרו מים אל תוך הסירה, מה שגרם לכך שהיא הפכה יותר ויותר כבדה, עד ששקעה במהירות.

בהודעה הרשמית נטען גם שאנשי משמר החופים הגיעו במהירות לסירה והצליחו להציל את הרוב המוחלט מבין נוסעיה. אלא שלקרובי ההרוגים שטבעו באסון יש גרסה שונה לחלוטין לאירועים, כך עולה מדיווחים של כלי התקשורת הלבנוניים. לטענת קרובי ההרוגים, סירה של משמר החופים ניהלה מרדף אחר סירת המהגרים וכשהצליחה להדביק את הפער ולהשיג את סירת המהגרים היא התנגשה בה, וגרמה לטביעתה.

בעקבות כך פרצו עימותים קשים אתמול בטריפולי שבצפון לבנון. קרובי ההרוגים צרו על בסיס של חיל הרפואה הלבנוני בעיר, שאליו הועברו הטובעים שאותרו, וחטפו לפחות גופה אחת. כמו כן יצאו בני המשפחות להפגנת זעם סוערת, שכללה עימותים קשים עם אנשי כוחות הביטחון וכן יידוי אבנים מאסיבי על שני משוריינים של צבא לבנון שהגיעו לאזור העימות במטרה להש־ליט סדר. המשוריינים נאלצו לשוב על עקבותיהם ולהימלט מזעם ההמונים, ובתיעודים שהתפרסמו נשמעים צרורות ירי ארוכים וכבדים, כולל אש מקלעים שנורתה ככל הנראה בידי הצבא, בנסיון לפזר את המפגינים.

 

כמעט במקביל דווח על 12 מהגרים אפריקאים שטבעו למוות בלילה הקודם מול חופי תוניסיה, כשארבע סירות מהגרים שהיו עמוסות לעייפה טבעו במי הים התיכון. עשרה מהגרים נוספים הוגדרו נעדרים. על ארבע הסירות היו 120 מהגרים אפריקאים בסך הכל, והן ניסו להגיע לאיטליה. בנוסף ל-12 המתים שנמצאו באזור, עשרה עדיין נעדרים. לדברי בכיר במשמר החופים התוניסאי, 98 מהגרים חולצו בחיים.

דרמה גדולה עוד יותר התחוללה ביפן, שם טבעה באופן חריג מאוד ספינת תיירים כשעל סיפונה 24 תיירים ושני אנשי צוות. מדובר בסירה שיצאה להפלגה קצרה בים הפתוח, כחלק מטיול שגרתי שנעשה בכלי שיט חדיש ומתוחזק כראוי, ככל הידוע. בשלב מסוים דיווחו שני אנשי הצוות שהסירה החלה לטבוע, וקראו לעזרה מיידית. כשהגיעו כוחות החילוץ, הסירה כבר נעלמה, וככל הנראה שקעה במצולות. עשרה מבין 26 הנעדרים כבר אותרו אתמול לפנות בוקר, והחיפושים אחר השאר נמשכים.

לבנון יפן תוניסיה טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד