י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אימה באיראן

נמר התרוצץ ברחובות העיר ונורה למוות לאחר שתקף שוטר

נמר זרע פאניקה בעיר קמשאר באיראן ועורר בהלה רבה | הנמר תקף שוטר שניסה לירות לעברו | בנוסף, בשבועות האחרונים זאב תקף ופצע שתי נשים בעיר חלחאל ודוב משוטט נצפה בעיירה מרבדשאט

נמר התרוצץ ברחובות העיר ונורה למוות לאחר שתקף שוטר
נמר ברחובות איראן צילום: צילום מסך

דרמה של ממש נרשמה אתמול בעיר האיראנית קמשאר, השוכנת במרחק של 237 קילומטרים מצפון מזרח לטהרן הבירה. נמר פרסי בוגר נצפה כשהוא יושב בנחת על גבי שלט הקבוע בחזית בניין, מעל כניסה לסניף בנק מקומי.

תושבים מבוהלים קראו לעזרת הרשויות, כשלפתע ירד הנמר ממקום מושבו, והחל לדהור על גבי המדרכה, התושבים מיהרו להימלט לכל עבר כשצרחות האימה שלהם נשמעות למרחוק, וכעבור זמן קצר נקלע הנמר לעימות חזיתי עם שוטר שניסה לעצור אותו, אלא שפעולות השוטר היו כנראה איטיות למדי ביחס למהירות התקיפה של הנמר, והוא הצליח לנעוץ את שיניו בבשרו של השוטר. שני כדורים שנורו ככל הנראה על ידי שוטר אחר פצעו אותו קשות וגרמו לו להרפות מטרפו.

בתחילה הודיעו הרשויות כי הנמר נלקח למקלט לבעלי חיים, וכי הוא יטופל וישוקם, אבל בהמשך הודיעו בצער כי המאמצים לא צלחו וכי הנמר מת מפצעיו.

המשטרה המקומית מסרה כי היא בוחנת את פרטי המקרה, ומנסה להתחקות אחר עקבותיו של הנמר, ולהבין אם הוא חדר לעיר מתוך השטח המיוער הסמוך שבו חיים ככל הנראה נמרים בטבע, או שהוא גודל על ידי תושב העיר באופן לא חוקי, ונמלט משביו, תוך שהוא מסכן את העיר ואת תושביה.

באיראן חיים לפי ההערכות שונות בין 550 ל-850 נמרים פרסיים, והיא מהווה בית הגידול הגדול בעולם לנמרים פרסיים.

באפגניסטן השכנה חיים כ-200 עד 300 נמרים פרסיים נוספים, ולפי ההערכה בכל העולם חיים בסך הכל כ-3100 נמרים פרסיים בטבע, ועוד 70 בגני חיות שונים. מספר נמרים פרסיים מוחזקים גם בספארי ברמת גן, ולדעת החוקרים, שטח המחיה של הנמרים הפרסיים כלל בשנים עברו את כל מדינות האזור, מאפגניסטן במזרח ועד ישראל במערב.

מעניין לציין כי המאורע עם הנמר, למרות נדירותו, אינו היחיד שאירע בתקופה האחרונה באיראן, ובשבועות האחרונים דווח גם על דב שנצפה בעיירה מרבדשאט בדרום איראן, וכן על זאב שתקף שתי נשים בעיר חלחאל שבצפון מזרח איראן.

כמו כן דווחו מספר מקרים נוספים שבהם נצפו זאבים ושועלים בתוך הערים, למרות שחיות אלו בדרך כלל אינן נוטשות את אזורי המחיה הטבעיים שלהם לטובת טיול מסוכן בין בני האדם. יתכן שהתופעה נובעת מהבצורת הממושכת שחווה איראן, והפגיעה בבתי הגידול הטבעיים של חיות הטרף

נמר איראן זאב שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד