כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות

אלי פלאי ממנה • אלי קובין מיילד • יצחק גולדקנוף נדחף • בנימין ליפקין נפרד • הרב לאו נוזף • אלי פולק נחסם • שלמה קוק חוסם • ובסקווירא גורפים קופה • ויש לייבל'ך

אז מה באמת קרה שם? • לייבל'ה מגלה סודות



מחולל פלאים

סמנכ"ל עיתון 'משפחה' יהודה נחשוני (הבן של ואח של) מונה למנכ"ל העיתון. אלי פלאי ימשיך לכהן כיו"ר ההנהלה. האח הצעיר פיני פלאי מונה למנהל ההפקה של הקבוצה.

• אלי, זה נכון?

"יהודה מונה לסמנכ"ל בכיר לפני כשנה ואתמול הודעתי על מינויו למנכ"ל. אני אשמש כיו"ר פעיל של הקבוצה והודעתי על הרחבת מעורבות שלי במיזמים של 'משפחה'. אני כיום מעורב בפעילות בנושא הסברה ופרויקט נדל"ן ברמת גבעת זאב לציבור אמריקני".

במסגרת מסע הסברה שפלאי מוביל בחודש האחרון, הוא נפגש עם מנהיגים רוחניים וגדולי תורה בארצות-הברית, והפיק גיליון מיוחד באנגלית - שמביא את מצוקת היהדות החרדית בישראל לגולה.

"בשבוע הבא אצא לסבב נוסף בארצות הברית, של מפגשים והופעות יחד עם הסופר והעיתונאי יונתן רוזנבלום. התבקשנו להניף את הדגל, ואנו מרוכזים בשליחות זו".

בבוקר מיילד, בלילה צלם

הצלם אלי קובין, תושב אלעד, יילד ביום ראשון בבוקר את אשתו בבית (בן, במזל-טוב). בלילה הוא כבר התרוצץ עם המצלמה בכנס סיום מסכת עירובין שהפיקה חברת 'אפקט' בבנייני האומה.

• אלי, איך זה קרה?

"בשעה 10:30 בבוקר ישבתי עם אשתי לאכול ארוחת בוקר. בקושי הספקנו לטעום משהו והתחילו צירים. היא אמרה: יש עוד ארבע שעות עד הלידה, נתארגן, נצא בנחת. בשביל מה לעבור את כל הצירים בבית חולים? סתם סיוט.

"התארגנו ובשעה 11:40, כשהתחלנו לצאת מהבית, היא צועקת לי: תזמין אמבולנס. אין זמן לנסוע לבית חולים. נלחצתי. התקשרתי מיד 100. עונים: 'משטרה, שלום' - וישר יריתי: 'אשתי צריכה ללדת כעת, מה עושים?' אמר לי: 'סליחה, אנחנו משטרה'.

"ניתקתי מיד והתקשרתי ל-101. אמרתי: 'אשתי צריכה ללדת, מה עושים?' הבחור קודם לקח פרטים ואז התחיל להדריך בטלפון. ואני, עזרה ראשונה אף פעם לא עניינה אותי.


אלי והתינוק באמבולנס, בדרך לבית חולים. צילום: לא אלי קובין

"הוא מרגיע אותי בטלפון שאמבולנס ממש בדרך ומתחיל להדריך. ובינתיים, אופס, התינוק בידיים שלי. פתאום שמעתי את הבכי הראשון, שזה נורא מרגיע. מה שפחות מרגיע זה שאני רואה את חבל הטבור על הצוואר. ההוא בטלפון כאילו ממש רואה את זה איתי ביחד, וממשיך להדריך אותי. הוא מבקש ממני להתחיל לנקות את הראש שלו עם מגבת, בעדינות, ולעטוף את התינוק. אחרי שעטפתי אותו, הגיע הכונן הראשון. דקה אחריו הגיעו מד"א והם חתכו את חבל הטבור.

"אתה לא מבין מה זה להגיע לבית חולים, אני עם התינוק ביד, ואשתי על אלונקה. באים לחדר לידה. רואים אותנו ככה, הם היו כולם בהלם. מיד אחרי שהגענו לבית חולים, התקשרתי ל'אפקט' וביקשתי שישחררו אותי מהצילום בערב, כי אין לי כוח נפשי. הם לא היו מוכנים. אז בלית ברירה עליתי לירושלים ונתתי את כל-כולי לאירוע".

• שוקל להחליף מקצוע - מצלם למיילד?

(צוחק) "ממש לא. לא מחליף את הצילום".

המחותן של המכולתניק משיינקין

כל לילה לפני השינה לייבל'ה מדרג את שיאי החוצפה של הפוליטיקאים החרדים. השבוע כבש את ראש הרשימה יו"ר 'הוועדה למען השבת', יצחק גולדקנוף.

ובזכות מה זכה בכבוד המפוקפק? השבוע זכו בעלי המכולות בעתירה שהגישו לבג"צ, בזכותה אולי בסוף עוד תל-אביב תצא בשבת להפסקה. גולדקנוף מיהר לנכס לעצמו את העתירה, ורץ לספר שהוא מחותן: הוועדה שלו תמכה במאבק המשפטי מאחורי הקלעים כל השנים. "היינו כל הזמן בקשר עם העותרים והכנסנו אותם להתייעצויות אצל גדולי ישראל, כשהכל היה בשיתוף פעולה אתנו", סיפר.

קובי ברנר, בעל המכולת מרחוב שיינקין ומי שהניע את העתירה - נדהם. לא רק שלא קיבל סיוע, כשביקש - גולדקנוף אמר לו שהוא לא יכול לעזור. עכשיו חיבוק הדוב הזה מזיק לו, לטענתו, כי אסור שהמאבק יצטייר כדתי. הדרך הנכונה, הוא אומר, היא לעזור ולא לדבר על זה. גולדקנוף עשה בדיוק ההפך: לא עזר - אבל דיבר.

מאחורי הקלעים פנו גורמים שהיו מעורבים בהגשת העתירה אל מקורבי האדמו"ר מגור והתלוננו על גולדקנוף ופטפוטיו. האדמו"ר כעס מאוד, ושיגר נזיפה חמורה מאוד אל הכתובת המתאימה. יש גם לחישות שעכשיו מתכננים את הדחתו של האיש.

אחרי הכל לייבל'ה קצת מתפלא: אם ועדה שעושה כל-כך הרבה רעש וצלצולים, לא הצליחה עד היום לסגור אפילו קיוסק אחד בשבת, ומכולתניק אחד בא וסוגר את כל תל-אביב - אז בשביל מה צריך בכלל את הוועדה הזו?

זה שעולה וזה שיורד

ביום חמישי בערב התכנסו אנשי מחלקת החדשות של רדיו 'קול חי' במסעדה בהר חוצבים בירושלים (רק שם השיגו ברטר), כדי לשמוע את מה ששמעו כבר כולם בתחילת השבוע: קונספט חדש בתכנית הדגל 'המהדורה המרכזית'.

מי שיגיש מעכשיו את התכנית, חמישה ימים בשבוע, יהיה אברהם פרסטר, חסיד בעלזא, עד היום מגיש התכנית 'מבט לקהילה'. פרסטר, שצמח מקווי הנייעס, יחליף את שני המגישים הזמניים - משה גלסנר (ארבעה ימים בשבוע) ובנימין ליפקין (יום חמישי). התכנית, ששודרה עד כה במשך שעה, תתרחב לשעתיים, ותכלול בתוכה כנראה גם את התכנים של 'מבט לקהילה'. על עריכת התכנית יופקד הרכש החדש של התחנה, יניב מאירי.


מחלקת החדשות של 'קול חי' בערב גיבוש

מי שנפגעו מהשיבוצים החדשים הם שני המגישים הזמניים ועורכת המהדורה המוכשרת אסתי פלד. גלסנר יתמקד מעתה בעיקר בבחירות המוניצפאליות, וליפקין יגיש תכנית חדשה, שבימים אלו נתפרת על פי מידותיו ותעלה לאוויר בקרוב. פלד, כנראה, תעבור לערוך את תכנית הצהריים.

מי שניצל את התכנית האחרונה, אחרי שנה של הגשה, כדי להיפרד מצוות התכנית וממאזיניו (מה שלא התאפשר למגיש הקבוע הקודם, נועם זיגמן), היה ליפקין.

ככה זה נשמע:



ועוד יציאה למבזק: מי שעשוי להצטרף לתחנה, כמגיש תכנית בצהריים, הוא שדרן 'קול ברמה' ו'גלי ישראל' בעבר, דוד חכם, הנמצא כבר יותר משבועיים במגעים עם התחנה. על פי התכנית, הוא יתפוס את הרצועה של אריאל ברמן, שיצטרך לקום בבוקר בשביל לשדר.

• חכם, יש חדש?

"לא סגור כלום ולא התחדש עדיין שום דבר".

התרומה של הגביר החדש

בעוד העיר בית שמש נערכת למערכת בחירות סוערת במיוחד, המריא ראש העיר משה אבוטבול אל פרשבורג שבסלובקיה, כדי לשהות במחיצת האדמו"ר מסקווירא.

האדמו"ר מגיע בכל שנה מהשיכון של החסידות במונסי שבניו-יורק לנופש בבית מלון מקומי, יחד עם קבוצת אנשי עסקים התורמים למוסדות. עוד נראו במלון: סגנו של אבוטבול, דוד ויינר, ויו"ר החינוך העצמאי אברהם לייזרזון.

בקריאת התורה הופתעו המתפללים: גביר חדש, בשם סאבו, שרק לאחרונה התקרב לסקווירא והשנה לראשונה הצטרף למסע, תרם בעליה לתורה 180 אלף דולר.

לייבל'ך

• אם תשמעו על ירידה במניות של פייסבוק, הנה הסיבה: הרצל קוסאשוילי (אתר COL, בחדרי חרדים), האיש שנועץ שיניים בבשרים ואחר-כך מספר איך היה, מחק השבוע את החשבון ברשת החברתית ונטש את קבוצות הוואטס-אפ בהן היה חבר. הרצל,מה קרה? "זה שרף לי זמן שלא היה לי וחפר לי במוח. אני לפני עריכת ספר ושלל פרויקטים. אין לי יותר זמן לזה".

• תודו שהתגעגעתם: ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי ועורך-דין איתמר בן גביר עוברים מהפוליטיקה אל התקשורת. בקרוב תכנית חדשה של הצמד ברדיו 'גלי ישראל'.


הצמד בשידור: בן ארי ובן גביר

• מינוי חדש: נחמיה רוזנפלד (שאריות ברשת) הצטרף למחלקת היח"צ הגדלה והולכת של משרד הפרסום אפיקים, עם שרה פכטר, חדוה אהרן ואפרים יונגרייז.

• בשלישי בבוקר ארגנה מחלקת היח"צ של משרד הפרסום 'אפיקים' אירוע לעיתונאים במסעדת אלפרדו, כדי לקדם את בנק פאג"י. קצת אחרי תוכנן אירוע של 'טמבור' שארגן משרד הפרסום 'תוצאות אפקטיביות' ל-15 עיתונאיות בבית טמבור. כשהאירוע באלפרדו נמרח מעבר למתוכנן, חלק מהעיתונאיות קמו ונטשו לטובת טמבור. שרה פכטר מאפיקים ניסתה לשכנע להישאר, אבל ללא הצלחה.

• בין מתפללי בית הכנסת של בעלזא בחיפה תוכלו למצוא גם את העיתונאי נעים ההליכות נועם זיגמן (אתר לדעת). גם אם לא בכל יום - בטח כשמסיימים את הצום על אבטיח קר (ואוכל, שתיה ופיצוחים גם). והנה תמונה שהנציח:



• העיתונאי אלי ג'אן, תושב קרית מלאכי והאיש של 'ידיעות הדרום', מתפשט: השבוע יתחיל לסקר עבור התאום מרשת המקומונים 'ידיעות ירושלים' את אזור בית שמש ומבשרת ציון.

• בתחילת השבוע נצפה במלון 'אבניו פלאזה' בשכונת בורו-פארק איש החסד בני פישר פותח חפ"ק בבוקרו של יום, ומתזז רופאים ופרופסורים באמצעות הטלפון הנייד. מאוחר יותר התברר ללייבל'ה שמניו-יורק טיפל בני באופן אישי בתיק הרפואי של הגר״ע יוסף, שאושפז ב'הדסה עין כרם'.

• יו"ר המטה החרדי בליכוד, יעקב וידר, נבחר ביום שלישי בלילה ברוב גדול לתפקיד נחשק: חבר נשיאות הליכוד. כבר למחרת החלו לזרום אל ביתו איחולי מזל-טוב ומתנות.


מתנה שכזו: בקבוק יין שקיבל וידר

• ביום שני בערב הושקה סידרת הטלוויזיה החדשה 'שטיסל' בסינמטק בירושלים. באו לצפות, מלבד השחקנים, הכותבים וצוות הבימוי וההפקה: איש ירושלים ישראל גליס, אשת היח"צ נטע סלע, ואנשי תקשורת חרדים. מיכאל אלוני, אחד מכוכבי הסדרה, הודה: "קשה לי להתנתק מהקפטן והפייעס. נראה לי שאני נראה טוב יותר כחרדי". אחרי שהמסך ירד, המשיך צוות מצומצם של ההפקה ומקורבים ל'זולה קרטשמע' ברוממה.

• סגירת מעגל בשידור-חי: בתכנית הרדיו (הפופולארית) 'חידודון', המשודרת ב'קול ברמה' בהגשת השדרן עמי מימון, חסיד חב"ד תושב בת ים, נשאלים המאזינים שאלות הלכתיות אקטואליות וזוכים בפרסים. ביום חמישי עלה לשידור מאזין כדי לפתור חידה - אביו של השדרן ואיש היח"צ קובי סלע. במהלך השיחה הקולחת, סגרו השניים מעגל: התברר שסלע האבא היה המוהל של שניאור מימון, אחיו של עמי - שכיום הוא בעצמו מוהל. ככה זה נשמע:



• ביום שני בבוקר הופצה שמועה: מוטי בריסק, מנכ"ל מוסדות בעלזא, במעצר-בית לאחר שנחקר ב'פרשת מצגר'. אחיו, אברהם בריסק, הבעלים של משרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' מיהר להרגיע את לייבל'ה המוטרד: "הוא כבול באזיקים מפלדה... מתפלל עכשיו בבעלזא ברמת אלחנן. עוד כמה דקות הוא גם יהיה זמין".

• בנימין בביוף, חבר מועצת העיר תל-אביב, נשרך בדרכו ביום חם בדרך לעוד תושב. הצלם עזריאל משה שחלף על פניו הציע 'טרמפ'. כך זה נראה:

שו"ת הלכתי עם הרה"ג מרק צוקרברג

זוכרים את הנודניק שחמד את פניו של העיתונאי שלמה קוק עבור חשבון הפייסבוק שלו? אז אחרי שהודה בחמדנות ופרסם חרטה, חזר הגנב לסורו ומחק את ההתנצלות.

קוק הנואש גייס את עורך-דין דוד שוב (ששלח מכתב), ואת כל חבריו (שהציפו את הנהלת הרשת החברתית בתלונות).

ביום רביעי כבר היה קוק איש בשורות. וכך כתב: "תודה לכל העוזרים והמסייעים. לאחר מו"מ הלכתי, הנהלת פייסבוק בראשות ידידי הרה"ג מרק (מרדכי?) צוקרברג, החליטה לחסום את חשבונו של 'שמוליק אייזנבך' שהתחזה אליי בתמונתי, יצר קשר עם אנשים וידידים וכתב דברים שלא ייכתבו במחוזותינו. מקווה שה'גזירה' הקשה מאחורינו. מן השמים תבורכו".

• קוק, נגמרו ההתחזויות?

"לקח להם כמה ימים להגיב, וזה די מרגיז. ראיתי שהוא פתח שוב חשבון, אבל הפעם בלי התמונה שלי".

שוק? הרב לאו בשוק

ביום שני השבוע דהרו מתנדבי איחוד הצלה סניף בני-ברק על האופנועים אל אולמי 'כתר הרימון', כדי לחגוג את חנוכת הסניף החדש של 'איחוד הצלה' בעיר, בראשו עומד אפי פלדמן.

בסעודת המצווה, אותה הנחה יונתן מרטין, נשאו דברים והשתתפו: הרב הראשי של תל-אביב הגרי"מ לאו, הגרי"א דינר, דיין בבית דינו של הגר"נ קרליץ, אברך שבנו ניצל בזכות הכוננים, ח"כ יעקב אשר, ראש העיר, סגניו וחברי מועצת העיר, מפקד מרחב דן במשטרה נצ"מ אלברט אוחיון, נשיא 'איחוד הצלה' אלי ביר, ויו"ר הארגון זאב קשש.

ניצב משנה אלברט אוחיון, שצפוי בתקופה הקרובה לסיים את תפקידו כמפקד מרחב דן במשטרה, אמר במהלך הערב בבדיחות לסגן ראש עיריית בני-ברק, חנוך זייברט: "חיכית שאסיים את תפקידי, בכדי לרוץ לראשות העיר?"

במהלך נאומו של הרב לאו, נשמעו יותר מדי דיבורים ברקע. הרב לאו הרים מעט את קולו ושאל: "מה זה פה, שוק הכרמל?"

וגם סמנכ"ל 'איחוד הצלה', אלי פולק, רשם מבוכה: כשהגיע לאירוע - לא הורשה להיכנס, מאחר והסלקטור לא זיהה אותו. רק לאחר התערבות מנהלי האירוע הוא הוכנס פנימה.


הרב לאו בשוק? פולק גם

שיר ראשון של 'מלכות'

וכמה צלילים מעולם המוסיקה:

• פנחס ביכלר, מעבד מוסיקלי ועורך מדור נגינה ב'המבשר', הקים לאחרונה את מקהלת 'מלכות', המפארת חתונות ואירועים בביצועים קוליים יוצאי-דופן. חברי המקהלה ניצלו את ימי האבל על חורבן ירושלים להקלטת שיר ראשון. קבלו קטע מתוך אולפן ההקלטות, עוד לפני שמישהו ינסה לחבל בקולות הצלולים:




• מעטים מהגולשים מכירים את תומר כהן. מדובר במי שהביא הרבה כבוד למוסיקה האנדלוסית, לצד גידי שרון ואחרים, והוא גם בעליו של משרד יחסי ציבור בתעשיית המוסיקה החסידית. השבוע הגיע ערוץ היוטיוב של המשרד ל-1,000,000 צפיות. רגע לפני המיליון, עובדי המשרד נבהלו לשמע התנפצות צלחת. אז אפשר להירגע: מדובר בצלחת האירוסין של תומר ואמילי ורוגלי. שפע ברכות.




• האורגן של דוד ביתן עומד בפני שחיקה בגלל נגינה יומיומית (יותר נכון, לילית). צפו מה קורה כשהוא מנסה דגמים חדשים:

לייבל'ה אלי פלאי הרב לאו פינחס ביכלר סקווירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד