י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יאכטות, מטוסים ונדל"ן

מחסור במזומנים: בני משפחת המלוכה מכרו נכסים במאות מיליונים

מאות ואלפי הנסיכים לבית משפחת המלוכה בסעודיה זקוקים לתזרים מזומנים בלתי מבוטל כדי לשלם חשבונות גדולים של מיסים, שכר משרתים, חשבונות חניה של מטוסיהם וסירותיהם הפרטיים. ברקע המשבר הכלכלי, הם מכרו לאחרונה נכסי יוקרה רבים ברחבי העולם

מחסור במזומנים: בני משפחת המלוכה מכרו נכסים במאות מיליונים
אזרחים בסעודיה צילום: Pixabay

נסיכים סעודים רבים מכרו בתקופה האחרונה נכסים ורכוש בשווי של 600 מיליון דולרים בגלל מחסור במזומנים. כך חושף הוול סטריט ג'ורנל. בין הפריטים שנמכרו ניתן למצוא נכסי נדל"ן, יאכטות ומטוסים, יצירות אומנות, תכשיטים יוקרתיים ועוד.

מדובר בשינוי של ממש בהרגלים של בני משפחת המלוכה הסעודית, שהתרגלו במשך שנים לעשות ככל העולם על רוחם. הסיבה לשינוי הוא המצב הכלכלי והפוליטי בממלכה שהוביל את יורש העצר להחרים רכוש של רבים מבני משפחתו, שמצידם מעדיפים להחביא את ממונם בדרכים אחרות. פגיעה כלכלית מגיעה גם בעקבות הירידה בהכנסות ממכירת הנפט בממלכה בשנתיים האחרונות

יורש העצר מוחמד בן סלמאן החל להטיל קשיים רבים על בני משפחתו (שמספרם מגיע לאלפים), ולהחרים רכוש רב שבבעלותם עבור קופת הממשלה הסעודית. על פי הדיווחים, בן סלמאן "ייבש" רבים ממקורות ההכנסה של רבים מהנסיכים – ובכך מנע מהם את האפשרות לממן את חיי המותרות והתחביבים היקרים שלהם.

מאות ואלפי הנסיכים לבית משפחת סעוד זקוקים לתזרים מזומנים בלתי מבוטל כדי לשלם חשבונות גדולים של מיסים, שכר משרתים, חשבונות חניה של מטוסיהם וסירותיהם הפרטיים, לצד הוצאות נוספות שאינן נמצאות בחשבונות השוטפים. כמה מקורות הסבירו כי נסיכים רבים מעדיפים בימים אלה למכור הרבה מהרכוש היקר ומנקר העיניים שלהם – ומאמינים כי עדיף יהיה להם להחזיק את הכסף בחשבונות בנק מוסתרים, שמושכים הרבה פחות תשומת לב מצד הממשלה. ההיגיון שמניע רבים הוא שככל שיחזיקו ברכוש רב יותר – כך ימשכו יותר את תשומת ליבו של בן סלמאן ויעלו על הכוונת שלו.

"האנשים האלה לא עובדים, יש להם פמליות ענקיות, והם מפחדים מיורש העצר", אמר אחד המקורות לוול סטריט ג'ורנל. "כעת מעדיפים הנסיכים כסף מזומן בכיסם האחורי ולא רכוש יקר וגלוי לעיני כל".

מוחמד בן סלמאן סעודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד