ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בביקור בבירה קייב

שר החוץ האמריקני: "רוסיה נכשלת במטרות המלחמה, אוקראינה מצליחה"

אתמול ביקרו באוקראינה שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ושר ההגנה לויד אוסטין בקייב. במהלך הביקור שיבח בלינקן את הנשיא זלנסקי על "האומץ והמנהיגות יוצאי הדופן וההצלחה בדחיית התוקפנות הרוסית הנוראה"

שר החוץ האמריקני: "רוסיה נכשלת במטרות המלחמה, אוקראינה מצליחה"
פגישת זלנסקי עם בלינקן ואוסטין צילום: מתוך הטלגרם של נשיא אוקראינה

נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, אירח אתמול (ראשון) בקייב את שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ואת שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. "הייתה לנו הזדמנות להפגין ישירות את תמיכתנו המתמשכת החזקה בממשלת אוקראינה ובעם האוקראיני. זה היה רגע חשוב להיות שם כדי לנהל שיחות פנים אל פנים בפירוט", אמר בלינקן לתקשורת ליד הגבול הפולני-אוקראיני.

בלינקן אמר כי פגישתם עם האוקראינים נמשכה כ-3 שעות. בצילומים שפורסמו מאוחר יותר על ידי הנשיאות האוקראינית של הפגישה, שיבח בלינקן את זלסקי על "האומץ והמנהיגות יוצאי הדופן וההצלחה בדחיית התוקפנות הרוסית הנוראה הזו".

עוד אמר: "התרגלנו לראות אותך בווידאו ברחבי העולם, אבל זה נהדר, זה טוב לראות אותך באופן אישי", אמר בלינקן בחיוך. בלינקן אמר גם כי דיפלומטים אמריקאים שיחזרו לאוקראינה ככל הנראה יפתחו מחדש את הקונסוליה בלבוב שבמערב אוקראינה לפני שיחזרו לבירה קייב. אך בינתיים שגרירות ארה"ב בקייב תישאר סגורה, עד שהביטחון ישתפר.

שר ההגנה אוסטין אמר במסיבת העיתונאים כי "העולם קיבל השראה מאוקראינה במלחמה וכי אמריקה תמשיך בתמיכתה, מה שעשיתם בהדפת הרוסים בקרב על קייב הוא יוצא דופן", אמר.

כזכור זלנסקי הודיע ​​ביום שבת כי ייפגש עם הבכירים האמריקנים בקייב ביום ראשון, אך ממשל ביידן סירב לאשר זאת וסירב לדון בפרטי הביקור למרות שהתכנון היה בעיצומו כבר יותר משבוע. על עיתונאים שנסעו עם אוסטין ובלינקן לפולין נאסר לדווח על המסע עד לסיומו, הם לא הורשו להתלוות אליהם במסעם היבשתי לאוקראינה, ונאסר עליהם לציין היכן בדרום מזרח פולין הם ממתינים לחזרתם. גורמים במחלקת המדינה והפנטגון ציינו חששות ביטחוניים.

אוסטין ובלינקן הכריזו על סך של 713 מיליון דולר מימון צבאי עבור אוקראינה. ו-15 מדינות בעלות ברית ושותפות נתנו כ-322 מיליון דולר. השאר יתחלקו בין חברות נאט"ו ומדינות אחרות שמספקת לאוקראינה אספקה ​​צבאית קריטית מאז החלה המלחמה עם רוסיה, כך אמרו גורמים רשמיים.

מימון כזה שונה מסיוע צבאי אמריקאי קודם לאוקראינה. זו לא תרומה של מלאי של משרד ההגנה האמריקאי, אלא כסף מזומן שמדינות יכולות להשתמש כדי לרכוש אספקה ​​שהן עשויות להזדקק להן. הסכום הכולל של הסיוע הצבאי האמריקאי לאוקראינה מגיע ל-3.7 מיליארד דולר מאז הפלישה. זלנסקי התחנן לאמריקאים לא לבוא בידיים ריקות. פקידים אמריקאים אמרו כי הם מאמינים שהסיוע החדש יספק לפחות חלק מהדברים הדחופים שהאוקראינים זקוקים.

אנתוני בלינקן לויד אוסטין ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד