י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

צייר לי חרד"ק: מודעה ראשונה מהתחרות יצאה לרחוב

מודעה ראשונה מתחרות 'צייר לי חרד"ק' הופצה, עם שלל סיסמאות על החרד"קים • ביהמ"ש דחה בקשת החייל שתבע את המאייר אבישי חן להוציא צו איסור פרסום על שמו

צייר לי חרד"ק: מודעה ראשונה מהתחרות יצאה לרחוב



תחרות החרד"קים שיצאה לדרך לפני חודש נכנסת לשלב השני: בסוף השבוע האחרון פורסמו בערים החרדיות מודעות ועליהן מתנוסס איור מאת אחד המשתתפים, המבזה את החיילים החרדים.

באיור נראים טנק, ג'יפ צבאי וחיילים חרדים המגייסים בכפייה ילדים בשכונה חרדית. בשולי האיור מופיעים מצד אחד אברכים שקוראים לילדים להיזהר מפני הגיוס, ומן הצד האחר שני חילונים המוחים בפני החרדים על חילול ה' והביזיון שהם גורמים לחיילים החרדים.

קבוצת הילדים הנמצאת על הג'יפ הצבאי זועקת סיסמאות שונות, בהן: "החרד"קים הורסים לנו את החיים", "שמע ישראל..", "רשעים", והחייל החרדי שנמצא על ידם אומר: "עכשיו זה עוד בכפיה אבל בעוד כמה שנים הם ירוצו לבד".

במרכז האיור נראה חייל חרדי רודף אחר ילד במטרה לגייסו: "ילד! אל תברח... אני דתי... אני חרד"ק גאה... אז מה אם אני שגריר של צה"ל?" קבוצת האברכים שעומדת בסמוך, צועקת לעבר החייל סיסמאות שונות כמו: "חרד"ק טורף, תסתלק מפה מיד", ועוד.

אי אפשר לקבוע האם אכן מדובר באיור של אחד ממשתתפי התחרות או שמא באיור של אנשי הקמפיין עצמו. בשולי המודעה נכתב כי הציור הוא של 'בן ציון', ומי שעומד מאחורי העיבוד הגרפי הוא 'דניאל א.'

בתחתית המודעה נכתב: "זכרו! החרד"קים המסתובבים בשכונתינו הם שגרירים של הצבא לקרר את האווירה ולפתות את צאצאינו, הוקאתם חיונית להצלתנו 'וכל המרחם על האכזרים סופו להתאכזר'..".

בתוך כך, בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחה בקשתו של חייל חרדי, בוגר ישיבת 'קול תורה', שהגיש תביעה בסך 30 אלף שקלים נגד המאייר אבישי חן, שאייר חלק מהמודעות בקמפיין להטיל צו איסור פרסום על שמו. "התובע חושש ואף בטוח שבעקבות התביעה יפגעו בו ובבני משפחתו", כתב החייל בבקשה.

השופט דחה את הבקשה וכתב: "הבקשה אינה מפרטת נסיבות קונקרטיות לפיהן צפוי המבקש ל'פגיעה חמורה' בפרטיותו או בביטחונו האישי - כזו הגוברת על עקרון פומביות הדיון. יתרה מכך, עקרון פומביות הדיון מקבל בתביעה זו משנה תוקף נוכח עניינה הנסוב סביב עילת לשון הרע. זאת, מבלי להביע דעה לעצם השאלה האם תביעה זו בכלל ראויה להתברר בבית המשפט לתביעות קטנות".



המודעה


חרדקים מודעה איור גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד