י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הדיון בהפרשתו מימינה

שיקלי מגיב ותוקף: "אין לך אלוקים נפתלי בנט"

הדיון בעניין פרישתו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי נמשך, ולאחר שעות של דיון רצוף הגיע תורו של הח"כ שצפוי לספוג את הסנקציות - כשהוא תוקף בחריפות את חברי 'ימינה': "פגעו פגיעה אנושה ומבישה; מחזה אימים של הפרה סיטונאית גורפת ובוטה" | צפו בשידור החי מהועדה

שיקלי מגיב ותוקף: "אין לך אלוקים נפתלי בנט"
עמיחי שיקלי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת הכנסת ממשיכה את הדיון מהבוקר (שני) בעניין פרישתו של חבר הכנסת עמיחי שיקלי מסיעת 'ימינה', לאחר שבמפלגתו ביקשו להפרישו מכיוון שסירב להצטרף לממשלה והצביע נגדה.

לאחר שנציג 'ימינה', השר מתן כהנא, ומייצגו, עו"ד גיא בוסי, נאמו בפני חברי הועדה במשך שעות רצופות, תוך קטיעת הנאומים מצג חברי האופזיציה, שיקלי דיבר להגנתו בניסיון לשכנע את הח"כים להתנגד לבקשת מפלגתו.

"ברגע האמת של הכנסת הפתק לקלפי עומדות לנגד עיניו של האזרח בעיקר התחייבויותיהם של נציגיו כפי שהוצגו לו", פתח את דבריו ותקף: "נפתלי בנט, איילת שקד והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בעמוד התווך הזה ואת הנזק שהם חוללו לדמוקרטיה הישראלית ייקח זמן רב לתקן".

שיקלי הודה כי "מטבעם של דברים הפוליטיקה היא גם זירה פרגמטית המחייבת פשרות," אך לדבריו "מחזה אימים של הפרה סיטונאית גורפת ובוטה כל כך של כל ההתחייבויות הליבתיות החשובות ביותר המהוות את עצם הלוז האידיאולוגי של מפלגת ימינה היא מאורע חסר תקדים בדברי ימי ישראל".
 
"זוהי זכות וחובה להתנגד לעוולה הזו, שבואו נודה על האמת נועדה לשרת אך ורק את טובתם האישית ומאוייהם של מי שבחרו להפנות עורף לשולחיהם, לערכיהם ולהשקפת עולמם מתוך תאוות שלטון ותמורת בצע כבוד ושררה", הוסיף.

לסיום, הוא חשף התכתבות עם איש התקשורת יותם זמרי בו הבטיח לו שהוא ידאג שהמפלגה תממש את הבטחותיהם, ולאחר מכן תקף את ראש הממשלה ויו"ר ימינה: "אין לך אלוהים נפתלי בנט".

לפני שיקלי נאם, בין היתר, גם השר מתן כהנא, שייצג את 'ימינה' בוועדה. הוא פנה לח"כ וטען: "פרשת מאיתנו כי דאגת לעתידך הפוליטי. כנראה הכרת טוב מאיתנו את פטרונך החדש וידעת מה מצפה למי שישים את טובת המדינה לפני טובתו האישית".

לדברי נציג 'ימינה', שאינו מכהן כחבר כנסת, "שיקלי ביצע כל מעשה אפשרי על מנת לפרוש מסיעת ימינה ופועל באופן אקטיבי כנגד הסיעה ובמטרה ברורה לפגוע בה ובראשיה", וקרא לחברי הועדה לתמוך בהחלטה להפריש את שיקלי.

הדיון בועדה צפוי להימשך עוד שעות עד להצבעה. משמעות ההחלטה להפריש את שיקלי היא בעיקר שהוא לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות לכנסת עם מפלגה קיימת, אלא רק בריצה בגוף חדש.

אתמול, כזכור, התקיים דיון בבית המשפט העליון בעקבות עתירה של שיקלי, בה ביקש לדחות את הדיון בועדת הכנסת ולחייב את בנט ושקד להופיע בה. בהמלצת השופטים הוא החליט משך את העתירה עם שמירה על טענותיו.

עמיחי שיקלי מפלגת ימינה נפתלי בנט ועדת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד