כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
במקביל לדיון בבג"ץ

מבקר המדינה יבחן את נושא השיפוץ במעון רה"מ

לפני כשלושה שבועות פנה חבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד אל מבקר המדינה מתניהו אנגלמן בעניין מעון רה"מ ברעננה, היום, במקביל לדיון בבג"ץ, הודיע המבקר כי העביר את פנייתו בעניין הבית ברעננה לבדיקה במשרדו

מבקר המדינה יבחן את נושא השיפוץ במעון רה"מ
נפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שופטי בית המשפט העליון מתחו היום ביקורת על התנהלות המדינה בנוגע לשיפוץ ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה לצורכי אבטחה במסגרת עתירה שהגישו שכניו של בנט נגד ההפגנות מול בית ראש הממשלה הגורמות להם סבל רב. במהלך הדיון הודתה נציגת המדינה כי למרות שהשיפוץ לצורכי אבטחה בבית ברעננה נמצא לקראת סיום, הליכי ההיתר לכך רק בראשיתם.

השופטים הביעו תמיהה על כך שעבודות השיפוץ בבלפור טרם התחילו ואמרו כי מדובר ב"אבסורד". לקראת סוף הדיון אמר השופט עופר גרוסקופף: "מצד אחד כתבתם שהעבודות כמעט הסתיימו, ומצד שני שההיתרים עדיין בראשיתם". נציגת המדינה הודתה: "זה המצב". השופט גרוסקופף תהה: "זה לא אמור להיות הפוך?", השופט אלרון הצטרף ושאל: "מי מקבל פה החלטות?".

במקביל לאירוע בבית המשפט העליון, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הורה לבחון את התנהלות ראש הממשלה נפתלי בנט בפרשת המעון ברעננה והנחה את האגף הרלוונטי ללמוד את הנושא, את הדברים אמר המבקר לחבר הכנסת אופיר אקוניס מ'הליכוד' שפנה אליו בנושא לפני כשלושה שבועות.

אקוניס הגיב לדברים וכתב כי "תשובת המבקר היא הוכחה ברורה ונחרצת, שהפעולות שנקט בנט ונקטה לשכתו בעניין העברת המעון הרשמי מירושלים לרעננה נעשתה בניגוד מוחלט לכל התקנות וללא כל פיקוח. הפרשייה הזאת היא אחת מפרשיות השחיתות הציבורית הגדולה ביותר בתולדות ישראל, וטוב עשה מבקר המדינה שהחליט לבחון אותה ביסודיות וללא משוא פנים".

נציין כי לפני כשבועיים, חברי כנסת מסיעות האופוזיציה פנו ליועצת המשפטית בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנט, בחשד ל"עבירות פליליות חמורות לכאורה" הנוגעות למעונו הפרטי ברעננה. בפניה ששלח עו"ד מיכאל דבורין בשם חברי הכנסת, נטען כי בנט "פעל בניגוד לחוק והפך את ביתו הפרטי למעון רשמי של ראש ממשלה", תוך שהוא לכאורה מצליח "לגרום לכך שעשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור יושקעו בביתו הפרטי".

צעדים אלה, נטען במכתב, נעשו "בניגוד לחוק ותוך ביצוע עבירות פליליות לכאורה", אשר ההטבות הנשקפות מהן עבור בנט "עומדות על היקף אסטרונומי של מיליוני שקלים לכל הפחות". בהמשך מצטטת הפניה את החלטת ועדת הכספים על קביעת מעון ראש הממשלה הרשמי בירושלים, ומתוך כך את נשיאת הוצאות המעון מטעם המדינה, וכמו כן את החוק הקובע כי רק הכנסת רשאית לשנות החלטות אלה. לטענת חברי הכנסת, בנט "סירב לעבור למעון הרשמי בירושלים", ובמקום זאת "כפה באופן הנוגד את החוק את העברת המעון הרשמי לביתו שלו… דבר שלא היה כדוגמתו מעולם".

בית המשפט העליון מבקר המדינה מעון ראש הממשלה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד