ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שלא שינו

מרבי בריא ועד חיידר חדש: כך חגגו את ימי הפסח בחצר ויז'ניץ

התרגשות רבה בויז'ניץ עם חזרתו של הרבי לאיתנו; ב'שולחן עורך' הרבי אכל עם כל הקהל לראשונה, האפיקומן שחולק למצפים לישועה, תשובתו של הרבי לחסידים שמבקשים "רבי בריא" - הבדחן שרקד עם ה'הויז בחור' באסתר טיש, העצה לנשות ויז'ניץ, והת"ת החדש | סיקור נרחב

מרבי בריא ועד חיידר חדש: כך חגגו את ימי הפסח בחצר ויז'ניץ
הרבי מויז'ניץ בשריפת חמץ צילום: אברומי ברגר

חג הפסח עבר בהתרוממות על אלפי חסידי ויז'ניץ שהתרגשו מעבודת הקודש של הרבי לאחר ששוחרר בערב החג מבית החולים, הרבי הופיע לראשונה לפני הקהל בליל בדיקת חמץ, בתחילה קיים את מנהג מים שלנו בחלון ביתו, ואחר שעה קצרה יצא הרבי למעמד 'בדיקת חמץ' חבוש בקולפיק, כאשר אלפי חסידים צופים בעבודת הקודש כשהם עומדים ברחובות השיכון.

למחרת הופיע הרבי למעמד 'שריפת חמץ', ובחצות היום למעמד אפיית מצות מצווה עטור בבגדי לבן, ליל הסדר נערך ברוב פאר והדר בהיכל ביהמ"ד הגדול 'בית ויז'ניץ', כאשר גם בני הרבי יושבים על כסא מלוכה כפי מנהג בית ויז'ניץ בליל הסדר.

הרבי בכה לאורך ליל הסדר מרוב התרגשות והתעלות, את האפיקומן גנבו כמה בחורים מבוגרים. הרבי חילק חתיכות מהאפיקומן לכמה אברכים שמחכים לישועה. הרבי נשאר לראשונה לאכול את כל סעודת "שולחן עורך" עם כל הקהל בבית ויז'ניץ ולא כמידי שנה שיוצא להפסקה.

שולחן הסדר של הרבי מויז'ניץ. צילום: אברומי ברגר

במוצאי החג ראשון דיבר הרבי בפני החסידים על גודל מעלת שמירת פה נקי, שמירת הדיבור, לא לצאת לטיולים, וכן ללמוד כל יום בחוה"מ קודם התפילה מהשעה 8:00 עד 10:00 בכל בתי המדרש של ויז'ניץ ברחבי הארץ. 

בשלב זה פתח הרבי את סגור ליבו וסיפר: "הייתי בבית חולים כמה ימים, אנשים אומרים לי כל הזמן שהם רוצים רבי חזק ובריא. אז אני מבקש, מאוד ברור מכל הקהל, כשאני הולך הביתה מהתפילות והטישים, לא לרוץ אחרי, ולא לדחוף סביבי, חוץ ממה שזה בין אדם לחברו. אנשים מאבדים נעליים, משקפיים, זה לא טוב. זה מאוד מפריע, זה גם חלק מהבריאות שלי, שאני לא יכול לראות איך שנדחפים לידי".

בחוה"מ ראשון הזמין הרבי את כל בחורי חו"ל לסעוד על שולחנו בסעודת אסתר, ובערוב היום לקראת חזרתם לביתם בחו"ל נכנסו להיפרד מהרבי כאשר הרבי מוסר לפניהם שיחת הדרכה ומבקש שיסדרו את הטיסות כל עת שיסעו יחדיו ולא לחוד, ולזכור כל העת גם בהיותם עלי דרך ש'הנה ה' ניצב עליו ומלא כל הארץ כבודו' שהקב"ה צופה ומביט במעשיהם בכל מקום. אחר כך הם עברו לקבל מצה לשמירה מהרבי.

במהלך הטיש א' דחוה"מ התקיים גם 'אסתר טיש' במיטאג טיש, הבדחן הויזניצאי מאיר שטיין אמר דברי בדחנות, בהמשך כיבד הרבי את הרה"ח בנימין בוקסבוים ממונסי, שהיה הפורים רב אצל האדמו"ר בעל ה'תורת מרדכי' זצ"ל שהגיע לשהות בחג אצל הרבי, לעלות על השולחן לשמח, ועשה את מנהגיו הידועים כמו אצל רבו הרבי בעל ה"תורת מרדכי" מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, באמצע דברי הבדחנות הוא העלה לשולחן את ההויז בחור של הרבי הבחור החשוב יוסף שמעון שכטר וחבש לו שטריימל, ורקד איתו לפני כל הקהל, ובכך בירך אותו שיתארס בקרוב.

 הרבי מויז'ניץ בבדיקת חמץ. צילום: אברומי ברגר

ביום שלישי ג' דחוה"מ, התקיים טיש מיוחד לכל עסקני ה'קמחא דפסחא' של בית הרבי, בראשות המשב"ק המיתולוגי לבית ויז'ניץ הרה"ח רבי הערשל כץ, בדברי התורה סיפר הרבי: "אנשים התקשרו אלי לא חסידי ויז'ניץ, שיש פה בקריה מטבח "כל דכפין" נותנים לאנשים כל מי שרוצה לאכול שבוע שלם ארוחות חינם כל השבוע, שאין לשער איזה חסד זה למשפחות".

"ומי מדבר כמה מיליוני שקלים שחילקו פה למשפחות, כמה משפחות כבר מתקשרים חודשים קודם החג לברר אצל רבי הרשל, האם יקבלו את המענק שלהם לחג וכו'", אמר הרבי. 

בנעילת החג, המוני חסידים יצאו מכל רחבי הארץ, לטיש שהתקיים בבית ויז'ניץ, שנמשך עד לשעה 12:30 בלילה. הרבי דיבר ברמקול, בין הדברים דיבר על כלל ישראל שיצאו בגלל שלא שינו שמם/לשונם/לבושם.

לשונם -  אני מאוד מבקש שידברו יידיש מלאה בכל מוסדות החינוך שלנו, ושילמדו רק בבתי החינוך של אנ"ש. 

שמם - יש אנשים שמתביישים לתת שמות של זקנם או סבתם, ואני שואל האם הסבא או סבתא לא היו ערליכע אידן? 

לבושם -  אני מאוד מוטרד, שיש כאלה אברכים שנשותיהם מתלבשות עפ"י המודע'ס של הרחוב, אני לא מסכים לכך, ואני מכריז כעת בפני כל הקהל פה, שאי"ה יתקיים "כינוס ענק" לכלל נשות ויז'ניץ מכל רחבי הארץ, בסוף חודש אייר הבעל"ט, ושם נעמיד אי"ה תקנות ותנאים חדשים ללבוש אצלנו בויז'ניץ, "אני מציע לכל הנשים שחושבות לחדש או לקנות בגדים וכובעים חדשים שזה לפי המודע'ס של הרחוב, פשוט שלא ירכשו את זה, כי חבל להם, לאחר הכינוס הם יצטרכו לזרוק אותם".

כמו"כ אמר הרבי, אני רוצה לחזק את הבית דין החדש בויז'ניץ שפועלים נגד כל הכלים המשחיתים, וחשוב שכל אחד ואחד, ישמור על התקנות של הבי"ד, וזה פשוט שאני לא מדבר עם הכלים הטרפים, אני מדבר עם הכלים הכשרים, ולכן על כל אחד לשמור את עיניו בכל הרחובות ובפרט אלו שהולכים לפרנסתם, ולחנך את ילדיו על המסורת של זקנינו, ושמירת עיניים".

"אמרו לי כמה וכמה אנשים, על מה שהיה בחנוכה בהם הפקידו אצלי המכשירים, שמאז זרקו את המכשיר, ומאז והלאה התרגלו למכשירים כשרים, ללא שום מגע למכשירים אחרים". 

לסיום הודיע הרבי על התרחבות המוסדות "ברוך ה' התרבו משפחות של אנ"ש בפרט ובכלל בעיר בבני ברק, בס"ד ייפתחו לזמן הבעל"ט תלמוד תורה חדש בקצה העיר בני ברק, הקהל מתבקש להירשם בהקדם. כמו"כ ייפתח בס"ד ישיבה חדשה בעיר בית שמש בזמן הבעל"ט".

השולחנות הערוכים רק לבחורי חו"ל ולאורחים, כל השאר לאלפי הבחורים סועדים באולמות בבנין בית ויז'ניץ

הרבי מויז'ניץ ליל הסדר מיטאג טיש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד