י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

האם הרב ציון בוארון יזכה לתמיכת ראש הממשלה?

אנשי המטה של הגר"צ בוארון פועלים לגייס תמיכה בלשכה הראשונה • "הוא אמנם לא 'אח של' ולא 'בן של', אבל יש לו את מה שהרבנות צריכה, ובזה הוא דומה מאוד לגר"ש עמאר"

הרב ציון בוארון. צילום: באדיבות אתר לדעת
הרב ציון בוארון. צילום: באדיבות אתר לדעת

האם מטה הבחירות של הדיין הרב ציון בוארון, המתמודד בבחירות לרבנות הראשית על משבצת הראשון-לציון, יצליח לגייס את תמיכת הליכוד, ובעיקר את תמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו?

עד כה זכה הרב בוארון לתמיכה מצד גורמים שראו בבחירתו המשך ישיר לדיל עמאר-סתיו הי"ד, הדיל שבגללו פסל הגר"ע יוסף את 'חוק הרב עמאר'. למרות ההכחשות בסביבתו של הגר"צ בוארון לדיל כזה, ראוי להזכיר כי גם את דיל עמאר-סתיו הכחישו אותם גורמים בעבר.

אלא שעתה מגיע הקמפיין, בראשו עומד ניסים אלקססי, עד לראש הממשלה ולבכירי הליכוד. הטיעונים המוצגים בפניהם שוללים את הרב שמואל אליהו בשל דעותיו הימניות 'מדי', והחשש כי מעמדת הרב הראשי הספרדי יתמוך בימין נגד מדיניותו של נתניהו; את הרב אברהם יוסף, רבה של חולון, הם שוללים בטיעון שהוא "יעשה בלגאן, ולא יוסיף כבוד למוסד הרבנות"; ואילו הרב יצחק יוסף הוא "תלמיד חכם שלא מנוסה בתפקידי רבנות, ויהפוך לבובה של אריה דרעי", בדגש חזק על המילה דרעי.

"בוארון הוא דיין, הוא כמו שופט, הוא יידע למצוא את שביל הזהב", הם טוענים, ויודעים היטב כי תמיכה של ראש הממשלה ברב בוארון - תעלה את סיכוייו עשרות מונים.

אחד ממנהלי הקמפיין אומר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מתמקדים בקמפיין של הרב בוארון עצמו. אין ולא יהיה שום דיל, ואנו לא מערבים את הרב סתיו או כל מועמד אחר בקמפיין.

"הרב בוארון הוא איש צנוע ועניו, ששימש כאב"ד וכדיין בבית הדין הרבני הגדול - מה שאין לאף מועמד אחר. הגדלות שלו בתורה ידועה לכול, הוא מעביר שיעורים בקהילות רבות ברחבי הארץ, בבת ים, בפתח תקווה ועוד. הוא אמנם לא פוליטיקאי ולא שיווקי, לא 'בן של' ולא 'אח של', אבל יכול לתת לרבנות את מה שהיא צריכה, ובזה הוא דומה מאוד לקודמו הגר"ש עמאר".
הרב ציון בוארון מתמודד ראשון לציון ראש הממשלה תמיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד