י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר שסירב לשרת יהודים

בעל המוסך נאלץ להסיר את הלוגו של אאודי ופולקסווגן

מכונאי רכב באנטוורפן שהודיע ​​לאחרונה כי לא יקבל יותר לקוחות יהודים, מקבל כעת בנוסף לתלונה על אנטישמיות, דרישה להסיר את הלוגו של פולקסווגן ואאודי, בשל דבריו נגד יהודים

בעל המוסך נאלץ להסיר את הלוגו של אאודי ופולקסווגן
המוסך באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

חברות פולקסווגן ואאודי הגרמניות הודיעו לבעל מוסך אנטישמי באנטוורפן שבבלגיה, להסיר את לוגו החברה מהפרסומות ומשלטי הפרסום מחוץ למוסך. דובר חברת פולקסווגן בגרמניה הודיע על כך בעיתון היהודי Joods Actueel שבבעלות חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך, שהיה עורכו לפני שמונה לחבר פרלמנט. 

המהלך מגיע בעקבות פנייתו של פרייליך לחברות פולקסווגן ואאודי, כדי להביע מחאה נגד אותו בעל מוסך אנטישמי. מטעם החברה נמסר: "לפולקסווגן גרמניה, אבל גם ליבואן הבלגי, אין שום קשר עסקי עם האיש הזה. החברה שלנו מרחיקה את עצמה במפורש מכל צורה של אפליה על בסיס אתניות, לאום, השקפת עולם, דת או גיל, דעה פוליטית או מוצא חברתי". עוד נמסר: "אנחנו מפסיקים ליצור קשר עם המוסך, ודורשים ממנו להפסיק את השימוש הבלתי חוקי בלוגואים הרשמיים של המותגים שלנו".

לודו אייקמנס, בעל המוסך הכחיש בכך שהמייל המדובר לא היה שלו, במייל שנשלח לתקשורת המקומית נכתב כי יהודים לא יקבלו שירות. אך על פי הדיווח, ההודעה נשלחה מכתובת המייל שלו (הוא לא הגיש תלונת פריצה). כמו כן, מוזכרים פרטיו האישיים וכן מספר הטלפון הנייד שלו. ולבסוף, הוא מכיל גם מידע פרטי, כמו על עבודה קודמת שביצע בחברה באנטוורפן, מידע שגורם חיצוני לא יודע כמובן.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך אומר ל'בחדרי חרדים': "ספק אם האיש ראה אי פעם לקוח יהודי בסטברוק - אנטוורפן. דבר אחד בטוח, גם לקוחות לא יהודים יעשו טוב אם יטפלו במכוניתם או ירכשו אצל משווק מורשה אחר".


חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', פורום ארגונים יהודיים בבלגיה הודיע לפני שבועיים כי הוא "מזועזע" ממכתב ששלח בעל מוסך באנטוורפן, ובו הודיע כי יהודים לא יקבלו אצלו שירות, הפורום "מבטיח צעדים משפטיים". בהודעה מטעם הפורום נאמר: "ליהודי בלגיה אין כלל אזרחות ישראלית ואין להם השפעה על מה שישראל מחליטה. לבסוף, מסתבר שההאשמות נגד ישראל אינן נכונות כלל, כפי שמסתבר".

בעל המוסך, לודו אייקמנס, שלח את מכתבו ב-21 במרץ לארגונים יהודיים שונים ולתקשורת, כולל עותק לשידור הציבורי. "נכון להיום, הלקוחות היהודים שלנו אינם מוזמנים עוד לתחזוקת רכב או פתרון בעיות אלקטרוניות", כתב אייקמנס. בעל המוסך פנה גם במכתב לשגרירות ישראל בבלגיה, והודיע כי החברה שלו לא תקבל עוד לקוחות יהודים. הוא עושה זאת, כי הוא מוצא את "עמדתה של ישראל מול רוסיה בלתי מקובלת".

מיכאל פרייליך אנטוורפן אנטישמיות בבלגיה מוסך אאודי פולקסווגן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד