כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אחרי 17 ימים בחלל

צפו: האסטרונאוט הישראלי נחת בשלום בכדור הארץ

לאחר שהמסע בחלל התארך ונדחה שוב ושוב, איתן סטיבה, הישראלי השני בחלל חזר בשלום ונחת עם החללית שהוצנחה אל מי האוקיינוס מול חופי פלורידה: "כולם בריאים ושלמים"

צפו: האסטרונאוט הישראלי נחת בשלום בכדור הארץ

הערב (שני) נחתה החללית "דרגון" בכדור הארץ כשעליה גם האסטרונאוט הישראלי איתן סטיבה, החללית נחתה בשלום באמצעות מצנחים במים, מול חופי ג'קסינוויל, פלורידה. מחיאות כפיים סוערות נשמעו בחדר הבקרה של 'רקיע' עם פתיחת המצנחים.

תהליך הניתוק מתחנת החלל הבינלאומית התקיים בשעה 03:55 לפנות בוקר (שעון ישראל),ונחתה מול חופי פלורידה בשעה 20:06. סטיבה שהה בחלל מאז ה-8 באפריל, הוא שהה בחלל סך הכל 17 ימים, מתוכם 16 בתחנת החלל.

סטיבה שוגר כחלק ממשימת החלל הפרטית הראשונה בהיסטוריה, של חברת אקסיום (Ax-1) בה משתתפים מייקל לופז-אלגריה, לשעבר אסטרונאוט נאס"א, סגן נשיא החברה, לארי קונור, ומארק פאתי, משקיע ופילנתרופ קנדי.

לופז-אלגריה טס לחלל ארבע פעמים במהלך 20 שנים, שבר שיאי נאס"א רבים והפך לאדם הראשון שפיקד על טיסת חלל מאוישת אזרחית ומסחרית לחלוטין. קונור הפך לטייס המשימה הפרטי הראשון בהיסטוריה של טיסות החלל, והאסטרונאוט ה-11 של קנדה.

ביום שלישי האחרון נפרד סטיבה מתחנת החלל הבינלאומית. הוא אמר: "איחרתי לפגישה כי בדיוק היה מעבר מעל ישראל, שמים בהירים. זה היה כיף גדול לראות את ישראל מצפון עד דרום. 10 ימים פה היו מיוחדים במינם, כל הצוות, כל מי שרואים פה, נתן יד ואנחנו עזרנו להם בפעילויות שלהם. שיתוף הפעולה הבינלאומי הזה מרשים ומיוחד במינו. למדנו המון, מרגיש כאילו רק התחלתי, ואני מוכן להישאר פה עוד איזה חודש''.

שרת המדע אורית פרקש הכהן מיהרה להגיב ואמרה: "איתן, שמחים שחזרת לכדור הארץ. משימת רקיע הושלמה, הניסויים שבוצעו יעזרו לקדם את תעשיית החלל ואת המדע הישראלי שנים רבות קדימה".

איתן סטיבה חללית ישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד