כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ראש כולל צאנז • הגאון רבי יעקב שלום ארנפלד זצ"ל

בנתניה נפטר, בגיל 64, הרב יעקב שלום ארנפלד זצ"ל, ראש כולל הלכה בקרית צאנז, ועורך ב'מכון ירושלים' • איזו ברכה קיבל בצעירותו מה'שפע חיים'?

הגאון רבי יעקב שלום ארנפלד זצ"ל
הגאון רבי יעקב שלום ארנפלד זצ"ל

ברוך דיין האמת: בשבת נפטר, בגיל 64, הגאון רבי יעקב שלום ארנפלד זצ"ל, ראש כולל הלכה בקרית צאנז בנתניה ומוותיקי המחנכים בקריה.

בגופו של המנוח זצ"ל התגלתה לפני כחצי שנה מחלה ממארת, והוא אושפז לסירוגין, כאשר בכל ימי האשפוז הגיעו אברכי הכולל לבית החולים, כדי ללמוד איתו בשעות הסדרים.

ביום שישי הוזעקו בני משפחתו למיטתו בבית החולים 'בילינסון' בפתח תקוה, ובשבת בשעה 10 בבוקר החזיר את נשמתו ליוצרה.

המנוח זצ"ל נולד לאביו הרב אברהם צבי ארנפלד ז"ל, ממנו התייתם בגיל צעיר, ולאמו מרת פראדל.

את חוק לימודיו קבע בישיבת צאנז בשנותיה הראשונות, בצילו של האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זצ"ל.

זכה המנוח והתעלה במעלות התורה והיראה, ואף נבחן על 600 דף גפ"ת אצל ה'שפע חיים', והיה הבחור הראשון שהתעטר בתואר 'חבר', תואר השמור בחסידות לאלו אשר נבחנים על 600 דפי גמרא. עם זכייתו בתואר הנכסף, קיבל מה'שפע חיים' תעודת הוקרה בכתב ידו,

בני משפחתו מספרים, כי יום לאחר שקיבל את התעודה, נסע הבחור הצעיר לאמו האלמנה כדי לשמחה, הוא הקריא בפניה את המילים שכתב הרבי בכתב ידו, ובין התוארים והאיחולים הופיע שם: "יהיה רצון שיזכה כל ימיו לשבת באהלה של תורה". האמא נבהלה, ולמחרת קמה ונסעה לנתניה, שם נכנסה אל ה'שפע חיים' וטענה בפניו, אם ילמד בנה כל חייו - כיצד יפרנס בעתיד את משפחתו?

הרבי חייך והשיב לה: "מבטיח אני שלא יחסר לו לאכול כל ימיו..." ואכן, הרב ארנפלד זצ"ל זכה לשבת באהלה של תורה כל ימיו, ואף שימש שנים רבות כמגיד שיעור בישיבת צאנז. בהמשך כיהן כעורך ב'מכון ירושלים', ובין היתר עסק בעריכת ה'מנחת חינוך', 'אוצר מפרשי התלמוד' וספרים נוספים.

בשנים האחרונות שימש כראש כולל הלכה במרכז התורה - רשת הכוללים בקרית צאנז בנתניה.

הלוויתו יצאה בחצות מבית המדרש המרכזי בקרית צאנז בנתניה, בראשות האדמו"ר מצאנז - שאף נשא דברי הספד. לאחר מכן נטמן בחלקת צאנז בבית העלמין וותיקים, סמוך ונראה למורו ורבו בעל ה'שפע חיים' זצ"ל.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יעקב שלום ארנפלד לוויה צאנז כולל נתניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד