ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פרפורי גסיסה

מי הוא הפורש האמיתי? לא מי שחשבתם

בנט בטורו ביזה וכרה בור עמוק לעצמו. שוב נראה כי מה שנשאר לו בקנה זה "רק לא ביבי" | ומדוע כהנא מתנהג כמו דג בפרפורי גסיסה | חני אדרי חוזרת עם הטור הפוליטי

מי הוא הפורש האמיתי? לא מי שחשבתם
מתן כהנא/עמיחי שיקלי צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

אודה ולא אבוש כי עמדתי מול טורו של ראש הממשלה נפתלי בנט ונותרתי חסרת מילים. התקשיתי להבין כיצד ראש ממשלה מכהן מצליח להוציא מפיו מילים כל כך רדודות ונמוכות, חסרות כל היגיון ומשוללות כל חוקים דמוקרטים בסיסיים.

נחזור אחורה קצת אל הפרסום המעולה של אילה חסון ובה היא מציבה מראה כיצד אמורה להיראות עיתונאות אמיתי ולממש את תפקידה לבקר את השלטון. התחקיר מדהים, 11,500 אלף ש"ח על אוכל המגיע מוולט זו חזירות שאין כמותה. שקריו של בנט צפים שוב ונראה כי הוא אינו לומד מטעויות שהרי אך לפני שבועות מספר אמר כי הוא אינו זקוק לכספי המדינה וראו זה פלא, לא רק שהוא נזקק אלא אף משתמש זאת לצרכי אוכל ביתי ובפזרנות ראויה לגינוי.

נפתלי בנט. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

אך נחזור אל הפוסט של בנט, ראשית ההשוואה המגוכחת בינו לבין נתניהו משוללת כל היגיון ומקורה בטעות. מעונו של נתניהו הוגדר כמעון רישמי חוקי, הוא אירח בו אישים מכל העולם, ערך בו אינספור פגישות רשמיות ועל כן כל ניסיון ליצור השוואה בין כסף ששולם לצורך אוכל ביתי לעומת אוכל המותאם למעון רשמי הוא מגוחך ביותר. שנית, התנהגותו של בנט מדמה התנהגות של פעוט זב חוטם שאמו גוערת בו על מספר סוכריות שנטל ללא רשות והוא בתשובה מספר כי אחיו נטל יותר. זה לא רציני, לא אחראי ובטח לא ממלכתי עבור ראש ממשלה.

דבר נוסף תמוה מאוד בכל התנהלותו של בנט בסיפור זה; אילה חסון פרסמה תחקיר, איש מעיתונאי השמאל לא עסק בו כמובן על מנת שלא לסכן את המשך קיומה של הממשלה ואז מגיע בנט ובאיוולות גדולה יש לומר, חופר לעצמו בור עמוק ומפיל עצמו אליו. זוהי טעות אסטרטגית שכל סטודנט תקשורת שנה א׳ ידע להצביע עליה ולהסביר את טעותו של בנט.

ודבר אחרון מכעיס עד מאוד נמצא כולו בסתירה עמוקה בין תחילת הפוסט של בנט לסיומו.

תחילה הוא מבקש שיתקפו אותו ענייני, יביאו טענות ראויות ומבקש להימנע מפרובוקציות, והנה לא עוברות כמה שורות ובנט במסר מרושע אומר כי אישתו אינה שרה וילדו אינו יאיר וכמובן מדגיש כי הוא אינו מושחת. אי אפשר להמציא זאת.

"רק לא ביבי"

נראה כי בצעד סופי וככל הנראה מקריאה של התמונה הפוליטית העגומה, עבר נפתלי בנט סופית להחלטה כי ההגנה הטובה ביותר היא התקפה ואימץ מצע חלול המאפיין את השמאל בשנים האחרונות ולפיו הכל מותר ורצוי והעיקר שלביבי לא יהיה.

בנט ונתניהו בכנסת בימים אחרים. צילום: פלאש 90.

מנגד ניתן לומר כי בכל מסע הבחירות האחרונות נזהר בנט מלהצהיר על ישיבה עם נתניהו והכתובת היתה על הקיר כך שכל מצביעיו שמתחרטים לא ממש השכילו לקרוא את בנט טרום הבחירות. אין כמובן בדברי אלו מטרה לפטור את בנט מלקיחת אחריות ומבישה וכלימה על דרכו הקלוקלת.

"מי הוא פורש"?

נסיים בהצעה של ימינה להכריז על שיקלי כפורש. מעבר לבעיה המשפטית אותה ציין עו"ד גיא בוסי שמייצג את שיקלי, הקובעת כי לא ניתן להכריז על ח"כ כפורש אם הוא אינו קיבל תמורה, וכידוע שיקלי לא קיבל מאום על כך שפעל לפי צו מצפונו, עזות המצח של תומכי ימינה (המעטים שנשארו) לומר כי שיקלי אינו מוסרי והיה עליו לפרוש, מעידה עד כמה הם שקועים בבוץ של עצמם ולא מבחינים בין טוב לרע. שיקלי נבחר ע"י אנשי ימין שרצו מפלגה ימנית דתית, רוב חברי ימינה כפרו ברצונם זה ושיקלי, היחיד שנשאר נאמן להם וקשוב לרצונם והוא זה שמוכרז כפורש. הזיה!

מתן כהנא בוועדת הכנסת היום | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

הפורש הבולט במיוחד בדיונו של שיקלי, היה דווקא ידידו ושותף לשעבר, שר הדתות מתן כהנא.

כהנא, הוכיח שוב כי הוא מתמודד על תפקיד הפוליטיקאי היהיר, מתנשא והמנותק הכי גדול שקיים אולי בממשלה הנוכחית. קשה לתאר מה עובר על ח״כ שמעוניין היה להחריב את הדת ובלבד שלא להותיר אותה להנהגת החרדים, לגייר כל פושט יד ולתת לכל רב עיר (גם אם הוא רפורמי במסווה) להעניק כשרות לכל דכפין כאשר הסוף נגלה לו. אותו אחד רואה את מפעל חייו מתחיל בנפילתו והוא מאבד את עשתונותיו, בדומה לבנט גם הוא חושב מה ניתן להציל וכמו דג שנמשה מן המים ומפרפר בניסיון להצליח לנשום מספר נשימות אחרונות, כך כהנא מתנהג בימיו האחרונים.

מאחד שהיה עסוק בהרס הרבנות, אבן אחר אבן, עבר האחרון למתקפות מכוערות משוללות כל קלאס כנגד סמוטריץ', בן גביר וכעת - שיקלי.

ימים יגידו האם מבחינה משפטית ההכרזה על שיקלי כפורש אכן חוקית, אך דבר אחד ניתן לומר במפורש. לא שיקלי הפורש, אלא כהנא.
"הפורש מדרכי ציבור, אין לו חלק לעולם הבא", כך כותב הרמב"ם בפרק מהלכות תשובה.

מתן, אתה זה שפרשת, מכרת ערכים, שינית דרכך, גרמת לסבל וצער לרבנים הראשיים. לא שיקלי. בל נתבלבל.

טור דעה טור פוליטי מתן כהנא נפתלי בנט עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד