כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
שימו לב

אזהרה הלכתית: יותר נקודות דם אדומות בביצים מאירופה

בארגון כושרות מזהירים מפני ביצים בצבע חום המיובאות מאירופה, לאחר שנמצאו מביניהן יותר ויותר נקודות דם אדומות; בארגון מפרסמים הנחיות הלכתיות

אזהרה הלכתית: יותר נקודות דם אדומות בביצים מאירופה
נקודות דם אדומות שנמצאו בביצים חומות ונשלחו כפניה לכושרות צילום: ארגון כושרות

ארגון 'כושרות' פרסמה היום (שני) אזהרה לפיה, בביצים בצבע חום המיובאות מאירופה נמצאו יותר ויותר נקודות דם אדומות. בעקבות כך, בארגון פרסמו הנחיות ההלכתיות איך לנהוג במקרה ונתקלים בתופעה.

על פי הארגון, לאחרונה מיובאות לארץ יותר ויותר ביצים חומות, בביצים אלו אחוזי הדם גבוהים יותר וכך גם הצורך בתשומת לב באכילת אותן הביצים. ל'כושרות' מגיעות בימים האחרונים יותר ויותר פניות מהציבור הרחב להימצאות נקודות דם אדומות בביצים חומות.

על פי ההלכה, כאשר מדובר בביצים מופרית ישנם מצבים שבהם יש להשליך את כל הביצה, משום שהדם מורה על חשש שהביצה כולה הינה תחילתו של אפרוח, לעומת זאת, בשיטת הגידול המקובלת כיום מפרידים בין זכרים לנקבות, ובביצים אלו אם מפרידים את הדם ומשליכים אותו - אין כל איסור להשתמש בשאר הביצה.

אשר על כן, ב'כושרות' מסבירים כי יש חשיבות גדולה להנחיות הנ"ל:
- יש לבדוק את הביצה בתשומת לב.
- אם נמצא מראה אדום בביצה יש להוציא אותו ושאר הביצה מותרת.
- מותר להכין ביצים קשות גם מביצים אלו.

בארגון מסבירים כי קיים מנהג קדום לבדוק את ביצי תרנגולת לפני השימוש בהן. גם בימינו מנהג זה תקף, אך במידה ונמצא בהן דם יש מקילים להסיר את נקודת הדם ולהשתמש בשאר הביצה. במקרים שבהם אין אפשרות לבדוק את הביצה, כגון: ביצים קשות, או ביצים שהשתמשו בהן בלא בדיקה – מותר להשתמש גם ללא בדיקה. בביצים חומות הדם מצוי יותר, ויש לבודקן ביתר זהירות.

כושרות ביצים דם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד