כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"יהיה מחסור עולמי במזון"

המדען קבע: האוכל ייגמר לעולם בעוד 27 שנים

המזון ייגמר בכל העולם בעוד 27 שנים, כך מזהירים מדענים. הם השיקו ספירה לאחור לקראת יום הדין ואומרים שנותרו לנו בדיוק 27 שנים ו-251 ימים נכון ליום ראשון

המדען קבע: האוכל ייגמר לעולם בעוד 27 שנים
אילוסטרציה צילום: unsplash

הסוציו-ביולוג, אדוארד ווילסון טוען שבעוד 27 שנים ייגמר האוכל בעולם. הוא הסביר את התזה שלו ואמר שנצטרך שני כוכבי לכת כדי להזין באוכל את הקיום האנושי הנוכחי. "יש גבול ליכולתו של כדור הארץ להאכיל את האנושות. גם אם כולם על הפלנטה יסכימו להפוך לצמחוניים, האדמות החקלאיות בעולם לא יכלו לתמוך באוכלוסיית העולם שתהיה גדולה מכדי להאכיל את עצמה".

"עד אז, יהיו כמעט 10 מיליארד אנשים על פני כדור הארץ והביקוש למזון יגדל ב-70% בהשוואה למה שהיינו צריכים בשנת 2017. הגבול לכמה אנשים כדור הארץ יכול להאכיל נקבע על 10 מיליארדי במקסימום המוחלט. מומחים משווים את השיעור הנוכחי של צריכת מזון "עודף" לצד האוכלוסייה הגדלה ומספרי הילודה משנה לשנה", אמר הביולוג.

ד"ר ווילסון המשיך ופרש את משנתו: "לא סביר שכולם יסכימו להפסיק לאכול בשר ולכן הגבול בפועל נמוך יותר. וכל עם הוא שונה, אבל בכל זאת יש כמות עודפת של אוכל שנאכלת ומתבזבזת בכל יום. לדוגמה, אם כולם היו חולקים את התזונה של האמריקאי הממוצע, העולם יכול להאכיל רק 2.5 מיליארד אנשים. העולם יכול להאכיל אוכלוסייה הרבה יותר גדולה אם לא נאכל בשר, כי זה דורש יותר אנרגיה כדי לייצר בשר מכל מזון אחר. למשל, צריך פי 75 יותר אנרגיה כדי לייצר בשר מאשר תירס".

פרופסור ג'וליאן קריב, שכתב ספרים על הנבואה הקטסטרופלית, אמר: "זהו משבר מזון עולמי ואני לא חושב שאני יכול לראות דרך לצאת ממנו. זה מגיע אפילו מהר יותר משינויי האקלים. מחסור במים, אדמה ואנרגיה בשילוב עם הביקוש המוגבר מהאוכלוסייה, יהיה מחסור עולמי במזון בסביבות 2050".

מחסור עולמי מחסור במזון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד