כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"החלטה לא מוצדקת"

רוסיה גירשה 40 דיפלומטים גרמנים בצעד של נקמה

רוסיה החליטה לגרש שליש מהסגל הדיפלומטי של גרמניה ברוסיה | שרת החוץ הגרמנית: "החלטה בשום אופן לא מוצדקת" | הרוסים נוקמים בגרמנים על גירוש דיפלומטים רוסים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

מוסקבה הודיעה כי היא מגרשת 40 דיפלומטים גרמנים בתגובה ל"החלטה הלא ידידותית" של ברלין לגרש דיפלומטים רוסים בשל המלחמה באוקראינה. משרד החוץ של רוסיה אמר בהצהרה אתמול (שני) כי זימן את שגריר גרמניה במוסקבה והעביר לו פתק "על 40 עובדי מוסדות דיפלומטיים גרמנים ברוסיה כחלק מתגובה על החלטות גרמניה".

הרוסים מסרו לאחר פרסום הדברים, כי הם למעשה 'נוקמים' בגרמניה על גירוש דיפלומטים רוסים בשבוע שעבר. "הוגשה מחאה חריפה לראש הנציגות הדיפלומטית הגרמנית במוסקבה בקשר להחלטה הלא ידידותית של ממשלת גרמניה לגרש דיפלומטים רוסים", בסך הכל יותר מ-100 גרמנים צפויים להיות מושפעים מהחלטת משרד החוץ הרוסי, כאשר גם קרובי משפחתם של הדיפלומטים יאלצו לעזוב את המדינה.

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה בארבוק, אמרה בהצהרה כי המהלך היה "צפוי", אך "בשום אופן לא מוצדק". לדבריה, 40 הדיפלומטים הרוסים שגורשו בעבר על ידי ברלין "לא היו דיפלומטים ליום אחד", בעוד אלו שגורשו על ידי רוסיה "לא עשו שום דבר רע".

מוקדם יותר באפריל, גרמניה אמרה כי היא מגרשת "מספר משמעותי" של דיפלומטים רוסים, על רקע מהלכים דומים של מדינות אירופיות אחרות, בגלל אוקראינה. בארבוק אמרה אז כי ההחלטה היא תגובה ל"אכזריות הבלתי נתפסת" של כוחות מרוסיה כשפלשה לשכנתה הפרו-מערבית, אוקראינה.

משרד החוץ הגרמני תיאר את המגורשים הרוסים כמרגלים ש"עבדו כל יום כאן בגרמניה נגד החופש שלנו, נגד הלכידות של החברה שלנו", והוסיפו כי עבודתם היא "איום על מי שמחפש הגנה בארצנו". משרד החוץ הרוסי כינה את דבריו של שר החוץ בארבוק "בלתי מקובלים". המלחמה באוקראינה והסנקציות שהוטלו לאחר מכן על רוסיה גרמו להתפרקות יחסי גרמניה-רוסיה במידה שלא נראתה מאז המלחמה הקרה.

גירוש דיפלומטים מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד