ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"ציד מכשפות"

טראמפ צפוי לקנס של 10 אלף דולר ליום "בגלל זלזול"

שופט בניו יורק הודיע כי יקנוס את דונלד טראמפ ב-10,000 דולר ליום על אי ציות להגיע כדי למסור מסמכים הקשורים לחקירת התובעת הכללית על עסקאות החברה שלו

טראמפ צפוי לקנס של 10 אלף דולר ליום "בגלל זלזול"
טראמפ עם מסכה צילום: מתוך הטוויטר שלו

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קיבל אזהרה משופט, כי על כל יום שהוא לא מוסר מסמכים הקשורים לחקירה שמנהלת נגדו התובעת של ניו יורק, הוא ישלם קנס של 10,000 דולר.

"אדון טראמפ, אני יודע שאתה לוקח את העסקים שלך ברצינות, ואני לוקח את שלי ברצינות, אני קונס אותך ב-10,000 דולר ליום", אמר שופט בית המשפט העליון במנהטן ארתור אנגורון. התובעת ג'יימס ביקשה את צו בית המשפט מוקדם יותר החודש, בטענה שהנשיא לשעבר לא עומד במועד האחרון שנקבע על ידי בית המשפט ב-31 במרץ למסור חומרים כחלק מהחקירה של משרדה על ארגון טראמפ.

הנשיא לשעבר זעם על החקירה וכינה אותה "ציד מכשפות". עורכי הדין של טראמפ, שלא נכחו בדיון ביום שני, טענו כי אין לו אף אחד מהמסמכים שהתבקש בחקירה. מנגד, השופט אנגורון קבע שאין ראיות שטראמפ "ביצע חיפוש נאות במסמכיו" כשהגיב לזימון של התובעת ג'יימס בטענה שאין לו מה למסור.

פקיד ממשרדה של התובעת אמר בבית המשפט, כי: קבלת מסמכים מארגון טראמפ הייתה קשה ומורכבת כמו "לעקור שיניים", והסביר מדוע החקירה נמשכת. "החקירה מורכבת ביותר מכיוון שכל אחד מהנכסים של החברה מוביל לחקירה נוספת", אמר. טראמפ יערער על החלטת השופט.

כזכור, התובעת ג'יימס פתחה בחקירה ב-2019 לאחר עדות בקונגרס של עורך דינו לשעבר של טראמפ, מייקל כהן, לפיה טראמפ ניפח את שווי נכסי החברה כדי לקבל הקלה במסים, בקשות להלוואות ולמטרות ביטוח. התובעת הגישה תביעה ב-2020 נגד החברה, ונגד בנו של הנשיא לשעבר, אריק טראמפ בטענה שהם משבשים את החקירה.

דונלד טראמפ זלזול קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד