כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

דרישה: לפסול מועמדות הרב שמואל אליהו

המערכה על הרבנות: ח"כ איתן כבל דורש מהיועץ המשפטי לממשלה לפסול את מועמדות הרב שמואל אליהו בשל פסק הלכה שפרסם, לפיו אין להשכיר דירות לערבים

הרב שמואל אליהו, צילום: פלאש 90
הרב שמואל אליהו, צילום: פלאש 90

ניסיון לפסילת מועמדותו של הרב שמואל אליהו לכהונת הרב הראשי הספרדי: ח"כ איתן כבל (העבודה) שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וישטיין, ובו דרש לפסול את מועמדותו של הרב אליהו בשל פסק הלכה שפרסם בעבר לפיו אסור להשכיר דורות לערבים – כך מדווח הבוקר (א) עיתון 'מעריב'.

"בימים אלו מתקיימת התמודדות בין מספר רבנים על תפקיד הרב הראשי לישראל והראשון לציון. בין המועמדים צורמת במיוחד מועמדותו של הרב שמואל אליהו, שבמהלך שנים ארוכות הטיף לגזענות ויישם אותה הלכה למעשה בפסק הלכה האוסר על מכירה או השכרה של דירות לאזרחים ערבים", כתב כבל.

עוד הוסיף: "הרב אליהו מנצל באופן עקבי את משרתו הציבורית על מנת להסית נגד מיעוט במדינת ישראל המונה כחמישית מהאוכלוסייה, וזאת תוך שימוש בכל במה אפשרית על מנת להפיץ אמירות נוטפות גזענות דוגמת 'יהודי לא צריך לברוח מערבים - יהודי צריך להבריח ערבים".

"פסילה של הרב אליהו תשדר מסר ברור לציבור היהודי והערבי שמדינת ישראל מקבלת באפס סבלנות אמירות ומעשים גזעניים", סיים כבל.

הרב שמואל אליהו, בנו של הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל, הוא רבה של צפת ונחשב לאחד מבכירי הרבנים בזרם החר"דלי של הציונות הדתית.
הרב שמואל אליהו לא להשכיר איתן כבל לפסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד