י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

האם יוסר החרם החרדי מקניון רמות בירושלים?

המאבק על השבת: בסוף השבוע האחרון נפגשו נציג בעלי הקניון עם נציגי הרבנים • "אני מקווה שהדברים ייפתרו לשביעות רצון הצדדים, השכונה והעיר"

קניון רמות, צילום: פלאש 90
קניון רמות, צילום: פלאש 90

המאבק על 'קניון רמות' בירושלים: ביום חמישי בלילה נפגשו בדירה פרטית בשכונת רמות נציגי חברת 'פניקס', מבעליה של הקניון, יחד עם נציגי הרבנים, שהודיעו לפני חודש על חרם חרדי נגד הקניון.

זו לא הפגישה הראשונה שמקיימים הצדדים במטרה להגיע להבנות כדי שיוסר החרם שהטילו הרבנים וצבר לאחרונה תאוצה, בין היתר, במודעות רחוב ופרסום ובפליירים שפוזרו בכל רחבי השכונה ובאזורים נוספים בעיר.

אנשי העסקים החרדים, צביקה שידלובסקי, אליעזר שוובר ודני גרוסברד שחולקים בעלות משותפת על הקניון עם החברה לא נכחו בפגישה ביום חמישי האחרון לאחר שהעדיפו להימנע מויכוחים מול נציגי הרבנים. עם זאת גורם המעורה בפרטים מציין כי השלושה נכחו בחלק מהפגישות הקודמות.

הגורם מוסיף כי למרות רצון החברה להגיע להבנות ולהסיר מעליה את החרם, הבעיה הקשה היא העובדה כי שעד כה הירידה במחזור המכירות עומדת על כ-15%, "יש חנויות שנפגעות יותר", הוא מסביר, "ויש חנויות שעלו ביותר מחמישים אחוז". אך למרות כל זאת, "אין לאף אחד מטרה להתנגח עם הציבור החרדי ולכן יושבים למשא ומתן".

נציגי הרבנים אומרים כי יתעקשו שבמידה ויצליחו להגיע להבנות יתעקשו על כך שלא תהיה פגיעה ברגשות הציבור החרדי בשכונה. בעבר טענו הנציגים כי בעלי הקניון נמנעים מלפתוח חנויות מוזלות ושרובם הגדול של חלונות הראווה מציגות רק אופנה חילונית. עוד טענו כי כל האירועים שנערכו על-ידי הקניון בחופשות היו בעלי אופי חילוני מובהק וכל המוסיקה המושמעת בחנויות הקניון הינה מוסיקה חילונית צורמת ופוגעת. בנוסף גם טענו כי רבות מעובדות החנויות מתלבשות באופן פוגעני ביותר".

מי שמתווך בין החברה לבין החרדים בשכונה הוא אברימי קרויזר, יועצו החרדי של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. קרויזר, שהתגורר בשכונה עם הוריו עד לנישואיו, נשכר על ידי חברת 'פניקס' לטפל בחרם החרדי. קרויזר גם עבד בעבר עם החברה בפרויקטים שונים לפני מספר שנים. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סירב קרויזר למסור פרטים על הערוץ הפתוח בין הצדדים אך אמר: "אני מקווה שהדברים ייפתרו לשביעות רצון הצדדים, השכונה והעיר".
קניון רמות ירושלים שבת חרם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד