כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

'שובו בנים' תעניק שובר פיצוי לנפגעי מבצע הטיסות הכושל

אלפי נפגעי מבצע הטיסות המסובסדות יקבלו פיצוי חלקי, באמצעות שובר הנחה לטיסה השנה • מרוקו: אחרי האם והבן - גם בנותיו של הרב ברלנד יגיעו לביקור • ויש וידאו

נוסעים לאומן. צילום ארכיון: יעקב נחומי
נוסעים לאומן. צילום ארכיון: יעקב נחומי



למרות הטלטלה הקשה שעברה קהילת 'שובו בנים' בשנה האחרונה, עם הימלטותו של מנהיג הקהילה הגר"א ברלנד למרוקו, דווקא בתקופה קשה זו מסתמן פתרון להחזרת אחוז גבוה מכספם של רוכשי הכרטיסים לציונו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה שעבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי נחמן ברלנד, בנו של הרב אליעזר ברלנד, שב בשבוע שעבר ממרוקו - שם שהה בסמוך לאביו. הנסיעה וביקורו של נחמן נסובו בעיקר בשל ועל הבעיות הכלכליות הפוקדות את הקהילה.

אחד מהנושאים שעלו על הפרק הוא החזרת עלות כרטיסיהם של הרוכשים במבצע שקרס בשנה שעברה. הרב ביקש מבנו לטפל בנושא ולנסות להחזיר את כספי הרוכשים ככל שניתן. כבר בשנה שעבר התבטא הרב ברלנד באריכות בנושא ואמר: "מעולם לא שיקרנו או גזלנו איש כזה או אחר, גם עכשיו נחזיר לכולם את הכספים".

תזכורת: מכירת הכרטיסים החלה בחג החנוכה אשתקד, אז התקיימה מכירה מוקדמת ראשונה של כרטיסים - בהצלחה גדולה, במכירה זו נרשמו 7500 בני אדם, כשמחירו של כרטיס למבוגר עלה 300 דולר, ומחירו של כרטיס לילד עלה 200 דולר. הסבסוד לכל כרטיס היה אמור להיות בין 400 ל-500 דולר.

חודשיים לפני ראש השנה נפתח מבצע נוסף: בהרשמה המוקדמת נמכרו 1700 כרטיסים בעלות של 500 דולר, ללא הבדל בין מבוגר לילד. מחיר הסבסוד לכל הכרטיס היה 200 דולר.

ימים ספורים לפני ראש השנה, בו שוהים אלפים בסמוך לקברו של רבי נחמן מברסלב באומן, הודיעה חברת 'נחלי איתנים' שפעלה מטעם הקהילה, כי מבצע סבסוד הכרטיסים לאומן - קרס. 9,000 נוסעים נותרו ללא כרטיסים, בעוד הכספים ששילמו נעלמו. עד כה רק חלק מהרוכשים קיבלו את כספם חזרה.

בימים הקרובים יחולקו בקרב 3 משרדי נסיעות שוברים המקנים זכות כספית בסך 150 עד 200 דולר לכל אחד מרוכשי הכרטיסים במבצע שטרם קיבלו את כספם חזרה. השובר ימומש על ידי הקונים בכרטיס חדש לנסיעה הצפויה בראש השנה הקרוב. הסכום הנותר יחולק בהסדר הבא שיושג - אם וכאשר. ההערכה היא כי קיימים בין 4,000 ל-5,000 רוכשים, חלקם מבני הקהילה, שטרם קיבלו את כספם חזרה.

"הרב מאוד רוצה שהרוכשים יקבלו את כספיהם בחזרה", אומר גורם בקהילה, "כדי שיהיה חשק לחזור לאומן".


שלוש בנותיו של הרב ברלנד לביקור במרוקו

בתוך כך, לאחר שבנו ורעייתו של הרב ברלנד ביקרו בשבועיים האחרונים במרוקו, ייצאו ביום שני שלושת בנותיו של הרב ברלנד מטיסה בישראל למקום שהותו במרוקו.

מטרת הנסיעה: לבקר את אביהן הרב ברלנד, עמו לא נפגשו במשך חודשים ארוכים.

כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', בשבוע שעבר חגגה משפחה ירושלמית את שמחת הברית לבנם החמישי יחד עם הרב ברלנד. המשפחה טסה מישראל למרוקו לאחר שלא הסכימה לוותר על האפשרות שהרב ישמש כסנדק.

צפו בוידאו מהברית בבית כנסת מקומי במרוקו:











בנות סנדק כסף מבצע טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד