כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ה'נטורי קרתא' מאמסטרדם רוצה לפגוש התוקף המוסלמי

יוסף ענתבי, שהותקף באממסטרדם בידי מוסלמי, ביקש לבטל את האישומים נגד התוקף ולהיפגש עמו • ומה יאמר לו? "שלא כל מי שיש לו חזות חרדית הוא ציוני"

צילום אילוסטרציה: jpost
צילום אילוסטרציה: jpost

יוסף ענתבי, איש נטורי קרתא שהותקף בשבוע שעבר באמסטרדם בידי מוסלמי, פנה למשטרה וביקש לבטל את האישומים נגד המוסלמי שניסה לדרוס אותו. ענתבי ביקש מהמשטרה לאפשר לו להיפגש עם המוסלמי, כדי להסביר לו שטעה, וכי "לא כל מי שיש לו חזות חרדית הוא ציוני".

במייל שהעבירו אנשי נטורי קרתא, מגלה ענתבי פרטים חדשים על התקיפה: "הרב ענתבי הלך לתומו ברחוב, כאשר לצידו נסע האוטו שבו ישב התוקף. התוקף פנה ימינה פתאום לתוך רחוב סמוך, וכמעט דרס את הרב ענתבי שהלך על הוואלק סייט - 'מדרכה' בלשון הטמא (מדובר ברחוב שכדי להיכנס אליו צריך לעלות על המדרכה). האוטו נעצר מול הרב ענתבי, כשהרב ענתבי כמעט נפגע ונדרס מהאוטו הזה. ואז הרב ענתבי הלך מעט אחורה כדי שהאוטו יעבור".

התיאור העילג משהו ממשיך: "אחרי שהלך הרב ענתבי לאחור, האוטו המשיך להתקדם, אבל לא נכנס לרחוב ההוא, אלא פשוט נעצר וחסם לרב ענתבי את הדרך. הרב ענתבי שתק, והלך והסתובב מאחורי האוטו והמשיך ללכת קדימה בדרכו. או אז יצא הנהג של האוטו והתחיל לחרף ולגדף מרחוק. הרב ענתבי שחשש, צילם עם הסעל פאן (הטלפון הסלולארי י.ב.) שלו את התוקף שתי תמונות. ואז נכנס לחנות אחת וביקש שיתקשרו לפאליס וביקש הגנה, אבל לא התייחסו וסירבו אליו. ואז יצא ונכנס לחנות אחר.

"אחר כך בא הגוי הנ"ל והיכה את הרב ענתבי בבעיטות חזקות בבטן וברח. הפאליס ההולנדי מעדיפים לתת לכל המקרה ציור של סכסוך בין נהג להולך רגל, כדי להימנע מתדמית של תקיפות ומקרי אנטישמיות בהולנד. אך למעשה נראה יותר שהנהג הזה שהינו ערבי או מוסלמי כן עשה זאת מחמת טעמי שנאה ואנטיסעמיזם. עובדה שבכל מה שחירף וגידף דיבר נגד יהודים לא הזכיר עניין זהירות הדרך וכדומה".
יוסף ענתבי זהירות דרך סכסוך דריסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד