י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עלייה בקצב מהיר

הדו"ח חושף: לא תאמינו - השכר הממוצע לעובדים במשרדי הממשלה

הממונה על השכר מפרסם את דוח הוצאות השכר בשירות המדינה לשנים 2021-2020 הדוח מציג את הנתונים העדכניים ביותר במשרדי הממשלה

הדו"ח חושף: לא תאמינו - השכר הממוצע לעובדים במשרדי הממשלה
משרד האוצר צילום: פלאש 90

הממונה על השכר מפרסם את דוח הוצאות השכר בשירות המדינה לשנים 2021-2020: הדוח מציג את נתוני השכר העדכניים ביותר במשרדי הממשלה לשנת 2020-2021 ונועד לשקף את נתוני השכר לטובת עיצוב מדיניות השכר וההעסקה במגזר הציבורי. כמו כן, הוא כולל השוואה בין המגזר הממשלתי, המגזר הציבורי והמגזר הפרטי בתחומי תגמול על ותק, השכלה וניסיון וכן התייחסות לתקופת הקורונה והשלכותיה על אופי העבודה בשירות המדינה. בנוסף, סוקר הדוח את מערכות התגמול והתמרוץ בשירות המדינה וכן את השפעת הקורונה על ביצועי משרדי הממשלה.

השכר במגזר הממשלתי: במשרדי הממשלה עובדים 35,918 ששכרם הממוצע עומד על 17,368 שקל למשרה מלאה. נתון זה משקף עלייה נומינלית של כ-1.3% לעומת השכר הממוצע ב-2020. כמו כן, השכר במגזר הציבורי ובמגזר הממשלתי, עולה בקצב מהיר יותר מאשר במגזר הפרטי בשני העשורים האחרונים.

מבנה השכר: השכר הממוצע במגזר הציבורי בכלל, ובמשרדי הממשלה בפרט, גבוה מזה שבמגזר הפרטי. 

משרדי הממשלה בתקופת הקורונה: משבר הקורונה הפך את אתרי האינטרנט לדרך הפנייה המרכזית לשירותי הממשלה והאיץ את הצורך בהרחבה ובשיפור של תהליכי דיגיטציה בשירותים הממשלתיים. בנוסף, הקורונה האיצה בחינת מודלים של העסקה גמישה הכוללת עבודה מהבית והרחיבה משמעותית את היקף העבודה מרחוק בקרב עובדי משרדי הממשלה. כמו כן, בעקבות משבר הקורונה וצמצום התקציב, לראשונה מזה כעשור, מספר המשרות במשרדי הממשלה הצטמצם בכ-0.8%.

תגמול תמרוץ בשירות המדינה: המנגנונים המרכזיים הפועלים כיום בשירות המדינה מתבססים על שלוש טכניקות שונות: תגמול מבוסס הסכם שכר, תגמול דיפרנציאלי ושכר עידוד. כ-40,000 עובדים במשרדי הממשלה זכאים לתשלומי תגמול תמרוץ בסך כ-700 מיליון שקלים. כמו כן, במהלך שנת 2020 גובש מתווה של תכנית ניסוי לעדכון תפיסת ההפעלה שלמערך שכר העידוד במשרדי הממשלה. על מנת לקדם את העלאת הפריון והייעול של שירות המדינה.

קובי בר נתן, הממונה על השכר: "נתוני הדוח מאפשרים הצצה לאתגרים הקיימים במבנה התמריצים הקיים של עובדי המדינה שמקשה על גיוס עובדים מיומנים ומצטיינים. אנו נמשיך לפעול לביצוע השינויים הנדרשים במסגרת ההסכמים הקיבוצים, למען שיפור הפריון והשירות הציבורי בישראל".

 

האוצר משכורת שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד