י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עונת הנחשים החלה

במהלך עבודה בגינה - ניסה להרוג צפע ארסי, הוכש ופונה לבית החולים

למרכז הרפואי לגליל הובא גבר שהוכש ע"י נחש, לאחר שניסה להורגו ואחז אותו בידו. מנהל חדר המיון, ד"ר ח'אלד עטאללה: "אסור להיות 'גיבור' ולנסות ללכוד את הנחש". לרגל תחילת האביב והעונה החמה, אז מתעוררים הנחשים משנת החורף, קבלו טיפים להיתקלות עם נחש

במהלך עבודה בגינה - ניסה להרוג צפע ארסי, הוכש ופונה לבית החולים
נחש צפע צילום: pixabay

עם תחילת האביב ועונת הקיץ החמה מגיעה גם "עונת הנחשים" כאשר הם מתעוררים משנת החורף, והם מלאים בארס. בתחילת השבוע הובא למרכז הרפואי לגליל בנהריה גבר בן 66 מפקיעין, שהוכש ע"י נחש בעת שעבד בגינה, הוא פונה לבית החולים במצב קל, קיבל טיפול רפואי וכעבור שעות ספורות שוחרר לביתו.

הגבר סיפר לצוות הרפואי, כי הרג את הנחש, וכאשר הרים אותו, הוכש ע"י בפלג גופו העליון. המטופל אף הביא את הנחש המת לחדר המיון בתוך קופסה, ועד מהרה התברר, כי מדובר בנחש ארסי מסוג צפע.

מנהל המחלקה לרפואה דחופה, ד"ר ח'אלד עטאללה, מדגיש כי זו טעות להרים את הנחש או לגעת בו. "בשום אופן לא מומלץ להיות 'גיבור' וללכוד את הנחש", הוא אומר. "מה שכן מומלץ לעשות, זה לצלם אותו ולהעביר את התיעוד לצוות הרפואי, כדי שיקבל פרטים מדויקים ככל האפשר על סוג הנחש".

מה עוד ניתן לעשות במקרה של הכשת נחש, עם תחילתה של העונה החמה? ד"ר עטאללה מעניק כמה טיפים:

  • יש להשכיב מיידית את הנפגע, כדי שיהיה במנוחה, במטרה למנוע את התפשטות הארס.
  • בשום אופן לא לבצע חוסם עורקים לאיבר הפגוע, לא למצוץ את הארס ולא לקרר את האזור בו התבצעה ההכשה. כמו כן, אין לתת לנפגע מיץ ממותק או משקה אלכוהולי.
  • יש להזעיק מיידית צוות מד"א, כדי שהנפגע יועבר בהקדם האפשרי למרכז רפואי קרוב.
נחש נחש צפע קיץ המרכז הרפואי לגליל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד