י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בהנפת דגל אש"ף

באוניברסיטה העברית מחו על הרחקת סטודנט שהביע תמיכה בפיגוע בבני ברק

בלב האוניברסיטה העברית בירושלים הניפו היום סטודנטים ערבים את דגל אש"ף במחאה על הרחקת סטודנט מהקמפוס לאחר שהביע תמיכה במחבל שביצע את הפיגוע הנתעב בבני ברק, "יהי זכרו של הקדוש המעונה והגיבור שלנו ברוך" כתב הסטודנט שנעצר ע"י המשטרה והורחק מירושלים

באוניברסיטה העברית מחו על הרחקת סטודנט שהביע תמיכה בפיגוע בבני ברק
האוניברסיטה העברית בירושלים צילום: ויקיפדיה

בעקבות מעצרו והרחקתו של סטודנט, שלומד בחוג לאדריכלות בבצלאל שהביע תמיכה במחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, סטודנטים מהמכללה פתחו במחאה על מעצרו. הסטודנטים תלו ברחבי קמפוס האוניברסיטה העברית בירושלים, שלטים עם הכיתוב "פלסטיני הביע עמדתך", חלק פתחו בשביתה ולא הגיעו ללימודים, ואחרים קיימו תהלוכת מחאה ברחבי המכללה שכללה הנפת דגלי אש"ף.

במכתב ששלח ראש החוג בו לומד הסטודנט שהביע תמיכה בפיגוע, כתב ראש החוג לסטודנטים שחשו לא בנוח מהפוסט של הסטודנט, כי "עמדתנו כהנהלה וכמרצים ברורה. אנו נגד אלימות. אנו מאמינים בלגיטימציה לקיומן של השקפות ודעות שונות, ומאמינים שהדרך למוצא מכל קונפליקט היא רק באמצעות ניהול שיח ודיאלוג".

גם ב'בצלאל' נפתחה מחאה נגד הרחקת הסטודנט, הסטודנטים הערביים תלו שלטים רבים נגד ההחלטה להרחיק את חברם. "הסטודנט הפלסטיני מורחק מהקמפוס בזמן שהסטודנט הישראלי נכנס לכיתה". הסטודנט הערבי נעצר כאמור על ידי המשטרה והורחק ל-15 ימים מירושלים לאחר שהעלה פוסט, ובו שיבח את מעשיו של המחבל מהפיגוע בבני ברק. "יהי זכרו של הקדוש המעונה והגיבור שלנו ברוך".

אברהם חסון, יו"ר תא לביא באוניברסיטה העברית, אמר לחדשות 12: "שוב אנחנו רואים שכותלי האוניברסיטה והתירוץ של חופש הביטוי מאפשרים לתומכי הטרור להרים את ראשם ולעשות ככל העולה על רוחם. בזמן שכוחות הביטחון עובדים לילות כימים כדי לשמור על ביטחון התושבים בירושלים, האוניברסיטה העברית החליטה להפקיר את המשילות - ואת שאר הסטודנטים".

תגובת האוניברסיטה העברית: "לא נגיב הפעם".

תגובת בצלאל: בצלאל היא מוסד אקדמי העוסק בתרבות, אמנות וחינוך. הפגנות ומחאות המתקיימות ביוזמת מפגינים, סטודנטים ואחרים, אינן ביוזמת או בתמיכת הארגון, וכך גם אינן באחריות הארגון. ככל שמתקיימת עבירה על החוק הנושאים מועברים ומטופלים על ידי רשויות האכיפה והחוק במדינת ישראל.

האוניברסיטה העברית בצלאל דגל אשף פיגוע בבני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד