י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דו"ח עצוב

ביטחון וקורונה: זינוק חד בבקשה לסיוע נפשי

עמותת נט"ל הגישה לנשיא המדינה את הדו"ח השנתי ובו הוצגה עלייה דרמטית בהיקף פעילות העמותה בשנה האחרונה, על רקע אירועי טרור, מלחמה ואירועי קיצון לאומיים | הנתונים המלאים

ביטחון וקורונה: זינוק חד בבקשה לסיוע נפשי
אילוסטרציה צילום: pixabay

מדינה בפוסט טראומה: עלייה דרמטית נרשמה במספר הפונים לנט"ל (נפגעי טראומה על רקע לאומי) במהלך 2021, כשהגורמים העיקריים שגרמו לכך, לפי העמותה, הם מבצע "שומר החומות", אירועי טרור, הקורונה והעלאת המודעות לנפגעי פוסט טראומה בעקבות איציק סעידיאן.

הדו"ח שהוגש הבוקר (שלישי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג, מעלה כי חלה עלייה של 57% בפניות לקו הסיוע של נט"ל על רקע מלחמה וירי טילים. על פי הדוח, 36% מכלל הפניות לקו הסיוע של נט"ל בשנת 2021 היו על רקע צבא ומלחמה, לעומת 19% בשנת 2020, ו-43% מהפונים על רקע צבאי בשנת 2021 הם בוגרי מבצע "צוק איתן", עלייה של 15% בהשוואה ל-2020. עוד מעלה הדוח כי בעקבות מבצע "שומר החומות", 31% מהפניות לקו הסיוע של נט"ל היו על רקע המצב הביטחוני וירי הטילים, לעומת 5% בשנת 2020.

עוד עולה בדוח נט"ל כי בשנת 2021 טופלו 824 מתמודדים ביחידה הקלינית של נט"ל שבה ניתנים טיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים לחיילים משוחררים על רקע מצבם הנפשי. 60% מהם מתמודדים על רקע צבאי, וכ-70% בני פחות מ-35. "בשנת 2021 חלה עלייה של 25% במורכבות הפניות ובפניות להתייעצויות ולמעקב פסיכיאטרי", ציינו בנט"ל.

מנכ"לית עמותת נט"ל אפרת שפרוט שהגישה את הדוח לנשיא המדינה יצחק הרצוג, אמרה: "שנת 2021 הייתה אחת השנים הקשות שידעה החברה הישראלית בהיבט של התמודדות עם טראומה וחרדה. רצף של אירועים קשים ובהם התמודדות עם נזקי הקורונה, מקרה איציק סעידיאן, מבצע "שומר החומות" והמשך מגפת הקורונה, הביאו לנקודת רתיחה ולצורך דחוף בטיפול ובסיוע נפשי. רק בחודש האחרון חלה עלייה של 610% בפניות לקו בעקבות גל הפיגועים האחרון, ואנחנו נותנים מענה ותמיכה נפשית לכל מי שזקוק ופונה אלינו. אני מודה לנשיא המדינה ולרעייתו על המפגש ועל העלאת המודעות ל'פציעה השקופה'".

 

פוסט טראומה פגיעה נפשית טיפול נפשי שומר החומות קורונה פיגועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד