כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
וונדליזם אנטישמי

מצבות הושחתו בבית הקברות היהודי בבודהקסי

מצבות קבורה בבית קברות יהודי בבודהקסי, הממוקם בפאתי הבירה של הונגריה, הושחתו בסוף השבוע. כמחצית מהמצבות הרעועות בבית הקברות נפלו, אך חלקם נופצו בכוונה תחילה

מצבות הושחתו בבית הקברות היהודי בבודהקסי
מצבה שהושחתה צילום: סגן ראש העיר

משטרת מחוז פשט בהונגריה מסרה לתקשורת המקומית, כי דווח על חילול קברים בשבת בבוקר ונפתחה חקירה. מהמשטרה נמסר כי הם אוספים מידע ועושים את כל המאמצים לזהות ולעצור את העבריינים.

ברטלן זיגמונד, סגן ראש העיר כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "נזק נוסף לבית הקברות בבודהקסי, לאחר השחתת בית קברות בעיר בשבוע שעבר, פשטו הפעם אנשים על בית הקברות היהודי. הודעתי לפיקוח על המרחב הציבורי, והם הגיעו למקום, כולל המשטרה. הקברים שופצו לאחרונה, מה שהופך את המקרה הנוכחי לכאוב במיוחד".

עוד כתב: "הפעם, בית הקברות היהודי נופץ על ידי נבלות, וכמה מצבות הופלו, ככל הנראה בליל שישי או עם עלות השחר של יום שבת". סגן ראש העיר זיגמונד ברטלן הגיש תלונה במשטרה, לאזור הושלכו מספר פחיות בירה ופחיות של משקאות אנרגיה. העבריינים נעצרו תוך חצי יום, וכמה מהם העידו, ומאז הם במעצר.

בדרך המובילה לבית העלמין היהודי, נקבע לאחרונה שלט האוסר על זריקת פסולת בלתי חוקית, העמוד הופל על ידי זרים והושלך לצד השביל, ובסמוך הושלכו כמה שקים של אשפה בלתי חוקית ופסולת בניין.

חילול מצבות הונגריה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד