י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תגובה לתקיפה באיראן

חי חיים כפולים כ'סוכן רדום' עבור חיזבאללה

מהנדס תוכנה מניו ג'רזי חי חיים כפולים אפלים כ"סוכן רדום" ביחידה מובחרת של חיזבאללה, וחיפש מטרות טרור בעיר ניו יורק, כך לטענת התובעים הפדרליים בתחילת משפטו אמש

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Basel Awidat/Flash9

אלכסיי סאאב, בן 45, חי כאזרח אמריקאי "נורמלי" שומר חוק - כל זאת תוך איסוף מודיעין של מספר ציוני דרך, מנהרות וגשרים של ניו יורק, כשלמעשה הוא משמש כסוכן של ארגון הטרור השיעי חיזבאללה. כך טען עוזר התובע סם אדלסברג בהצהרת הפתיחה שלו במשפט אמש (שני). "הוא התחזה לבחור רגיל", אמר אדלסברג. "במציאות, הוא היה סוכן רדום של חיזבאללה שמוכן לתקוף".

סאאב גויס על ידי ארגון הטרור חיזבאללה כסטודנט בקולג' בלבנון ועלה בסולם הדרגות, בסופו של דבר התגייס ל"ארגון הביטחון החיצוני", או "ליחידה 910", טען התובע.

בתחילת שנות ה-2000, חיזבאללה שיגר את סאאב ומרגלים אחרים למדינות, כולל ארה"ב - והכין אותם להרוג אמריקאים במידה וארה"ב תתקוף את איראן, בעלת בריתה העיקרית של הקבוצה, כך לפי התובע.

"הוא נשלח על ידי חיזבאללה להקים תא שינה ממש כאן בעיר הזאת", אמר אדלברג למושבעים. בין השנים 2000 ל-2005, האיש תכנן מטרות פוטנציאליות עבור חיזבאללה - כולל גשר ברוקלין, מנהרת מידטאון, גשר ג'ורג' וושינגטון ואפילו בית המשפט הפדרלי במנהטן התחתית, שם מתנהל כעת משפטו.

כחלק מעבודתו ביחידה, קבע סאאב אם למיקומים יש חולשות או "נקודות רכות" - והיכן לידם יהיה צורך להטמין פצצה כדי לגרום למרבית הנזק, טען אדלסברג. סאאב, אזרח ארה"ב מאז 2008, נעצר על ידי סוכנים ב-2019 והואשם במספר סעיפים, כולל טרור, על כך שסיפק לכאורה תמיכה חומרית לארגון הטרור.

עורך דינו מרלון קירטון אמר כי התיק של משרד המשפטים בנוי כמעט כולו על הצהרות שמסר סאאב לחוקרים לפני שנודע לו על זכויותיו. קירטון גם טען שחיזבאללה מעולם לא תקף אזרחים אמריקאים באמריקה - וכי סאאב גויס לקבוצה על רקע סכסוך אזורי בין לבנון לישראל.

"אין ראיות נכון להיום שחיזבאללה תקף אנשים כאן באמריקה", אמר קירטון בהצהרת הפתיחה שלו. סאאב צפוי לעשרות שנות מאסר אם יורשע בכל הסעיפים.

חיזבאללה ניו ג'רזי פיגועי טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד