ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

"לרעבים החרדים נעזור, אבל מה יעשו ילדי הארגזים?"

דיון לוהט בוועדת הכספים על קיצוץ קיצבאות הילדים • גפני: "מהלך לכיוון של רעב" • אייכלר: "נשק כלכלי נגד ילדים" • ריבלין: "לילד מגיע מוצרי יסוד"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

הבוקר (א) התלהטו הרוחות בוועדת הכספים בראשות ח"כ ניסן סלומיאנסקי מ'הבית היהודי', וחברי הכנסת השונים תקפו את הממשלה - במהלך דיון שעסק בקיצוץ המתוכנן בקצבאות הילדים.

ח"כ משה גפני דיבר על ילדי 'שכונת הארגזים' בתל-אביב: "אני חולק על הבור התקציבי עליו מסתמכים כל הזמן, ויש דרכים להתמודד עם זה בדרכים אחרות. בקואליציה הקודמת זה לא היה עובר, וגם דירוג האשראי של ישראל לא היה נפגע. כפי הנראה יהיה רעב בציבור החרדי ואנחנו נתגייס לצורך כך. אך לילדים בשכונת הארגזים בתל-אביב ובמעלות לא תהיה עזרה, לא תהיה קהילה תומכת.

"כוונת שר האוצר להפסיק עם מהלך הקצבאות, והליכה על מהלך יציאה לעבודה זה שקר. שוק העבודה לא מוכן לקליטת חרדים וערבים. זה מהלך לכיוון של רעב, לפגוע בכל האוכלוסייה. למה לא מקצצים בקצבאות אחרות? או בנכים? פקידי האוצר מנצלים את תמימותו וחוסר יכולתו של שר האוצר להתמודד עם טענותיהם. איך הגיעו ל-140 שקל? למה חבריו ב'יש עתיד' אינם מזהירים את שר האוצר? אנחנו דומים היום למדינות נחשלות ביחס לילדים שלנו".

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "יש קונצנזוס בקרב העם והגורמים המקצועיים שאסור לפגוע בקצבאות הילדים, ולהפוך את הביטוח הלאומי לסניף של מס הכנסה. מכאן שמדובר במלחמת תרבות נגד מאות אלפי ילדים מכל העדות והשכבות. המלחמה מחשש 'פן ירבה' מתנהלת בנשק כלכלי. אבל זאת מלחמה שבצד השני ילדים חסרי נשק. הם יכולים רק לשתוק ולעקוב אחר מעשינו. הם יגדלו וישאלו מה עשיתם נגד גוזרי גזירות שהרעיבו אותנו ופגעו באבותינו.

"אין כאן רצון שיצאו לעבוד - הרי חוסמים בפניהם מקומות עבודה. תבן לא ניתן לנו, ולבנים אומרים לנו עשו. כל מי ששותף לגזירות הללו עתיד ליתן את הדין. גם אם התשלום יתאחר - יש צדק בעולם. אתם הבלם האחרון מפני הגזירות הללו, במקום זאת, בחינוך טוב אפשר לחסוך 14 מליארד שקל, שהם עלות הפשיעה בארץ".

גם ח"כ ראובן (רובי) ריבלין תקף: "הקיצוץ בקצבאות הילדים הוא אחת הגזרות הקשות והדרמטיות ביותר בהצעת התקציב הנוכחי. עבור משפחות רבות מדובר באחוז ניכר מהכנסתם החודשית, שמשמש לרכישת לחם ומוצרי יסוד. אני מבין את המשמעות התקציבית, 3 מיליארד ש"ח, ואת הצורך לסייע לאוכלוסיות להיכנס למעגל העבודה, אך ילד הוא ילד, גם אם הוריו אשמים בדבר מה".

ריבלין ביקש מאנשי האוצר למתן את הקיצוץ: "גם אם נגזר עלינו לקצץ, אין להטיל את הגזרה באופן חד ודרסטי אלא לפרוש אותה על ציר של זמן. בנוסף, יש למסות את הקצבאות, באופן שבעלי הכנסות גבוהות יחזירו חלק למדינה, ובעלי הכנסות נמוכות ובינוניות יקבלו אותה במלואה".
ועדת הכספים קצבאות קיצוץ אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד