כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
התורה הייתה משוש חייו

ר' זלמן שגילה את הציון בעמוקה הלך לעולמו

בירושלים הלך לעולמו איש החסד משכיל אל דל הרה"ח ר' זלמן רכטשפר זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי פינסק קרלין שידיו רב לו בגילוי קברי הצדיקים בארץ ישראל. הלוויותיו התקיימה הבוקר משמגר להר הזיתים

ר' זלמן שגילה את הציון בעמוקה הלך לעולמו
הרה"ח ר' שלמה זלמן רכטשפר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הבוקר הלך לעולמו הרה"ח ר' שלמה זלמן רכטשפר זצ"ל, מזקני וחשובי חסידי פינסק קרלין בירושלים והוא בן 83 בפטירתו. 

המנוח זצ"ל נולד בג' אדר תרצ"ט בירושלים לאביו הרב החסיד ר' יצחק רכטשפר זצ"ל. היה נכדו של הרה"צ ר' מרדכי (מאטע) סופר זצ"ל מנקיי הדעת שבחסידות קרלין נין ונכד להרה"ק רבי נחום משאדיק זיע"א. 

בילדותו למד בתלמוד תורה מאה שערים, בתקופת קום המדינה בימי הפגזים על אזור מגוריהם עבר ללמוד בתלמוד תורה 'עץ חיים' בירושלים ובבחרותו למד בישיבת עיטור חכמים שע"י מוסדות עץ חיים. 

היה תלמיד מובהק של הגאון הצדיק ר' נטע פריינד שטיפחו והכיר בכישרונותיו הברוכים. כבר בגיל 16 נבחן עם כיתתו אצל מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל ראש ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד, כשבמהלכו ר' אהרן שאל קושיה שאף אחד לא ידע ליישב אותה ור' זלמן שהיה צעיר התלמידים ענה את התשובה בשקט, ר' אהרן ששמע וניגש אליו ודן עמו בנושא ולבסוף אמר שיתכן שזה כמו שהוא תירץ, וזה היה חידוש גדול אצל ר' אהרן, ועל זה התבטא ר' אהרן שגדל כאן עילוי.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרה"ח ר' פישל הניג זצ"ל מחשובי חסידי קרלין וכך כל חייו היה דבוק ברבותיו הקדושים מקרלין זיע"א. 

היה יגע ועמל בתורה כל ימיו והיה ידוע בכוח זכרונו הנדיר שזכר את כל מה שלמד מילדותו, כל ימי חייו שינן ולמד את כל מסכתות הש"ס כדי לדעת את הש"ס בעל פה כדי שיוכל לקיים את מצוות 'ובלכתך בדרך.

פרק מרכזי בחייו היה חלקו בגילוי ציוני הצדיקים בארץ ישראל, רעש גדול היה בארץ ובעולם כשגילה עם קבוצת המתעסקים את ציונו של התנא רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה המפורסם, כמקום ישועות לקשיי זיווגים.

עם כל זאת, נהג כל ימי חייו בהצנע לכת ולא החזיק טיבותיה לנפשיה, גם כשתמך במוסדות תורה וחסד ועזר לעניים, הכול היה במתן בסתר שלא ידעו את פעולותיו הברוכות.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך בניו, חתנו, נכדיו וניניו ההולכים בדרכו ומהם מרביצי תורה ויראה, אחד מבניו הוא ר' אברהם רכטשפר המנהל המקצועי של עיתון 'המבשר'. 

במסע הלוויה שיצא הבוקר מבית הלוויות שמגר בירושלים הוא נטמן בהר הזיתים. 

יושבים שבעה בביתו בקרית שומרי אמונים בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

פינסק קרלין רבי יונתן בן עוזיאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד