כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

כבני חורין: ילדי ז'יטומיר חגגו ליל הסדר עם כוסות מתנת 'גיל גרופ'

ילדי קהילת 'עלומים' מז'יטומיר שברחו מאימת המלחמה באוקראינה חגגו את ליל הסדר כבני חורין בישראל עם כוסות יוקרה ל'ארבע כוסות' • "שמחנו לסייע במעט לילדים היקרים הללו, שנותקו ממרכז חייהם באוקראינה ועברו מסע קשה כדי להגיע לחוף מבטחים", אמר דוד גלפרין בעלים 'גיל גרופ'

כבני חורין: ילדי ז'יטומיר חגגו ליל הסדר עם כוסות מתנת 'גיל גרופ'
כוסות מיוחדות צילום: יח"צ

ילדי קהילת ז'יטומיר שבאוקראינה שהופגזה קשות בידי הרוסים, חגגו השנה את חג הפסח כבני חורין במשכנם החדש בארץ, כשהם מסבים לשולחן ליל הסדר עם כוסות יוקרתיות מתנת חברת 'גיל גרופ', המתמחה במתנות ייחודיות וממותגות.

סיפורו המרגש של בית הילדים 'עלומים' מהעיר ז'יטומיר שבאוקראינה עורר הדים רבים בישראל. מדובר בכ-150 בני הקהילה היהודית בעיר, בהם ילדים, הורים וצוות בית הילדים, אשר  נאלצו לארוז בחופזה את כל חייהם לאחר הפיצוץ הראשון שהכה בעיר ז'יטומיר ועשו את דרכם בשני אוטובוסים להרי הקרפטים במערב אוקראינה. כשהכוחות הרוסיים הגיעו גם לשם, צוות בית הילדים הבין שלמרות הקושי לצאת מהמדינה כשלילדים רבים אין את המסמכים המתאימים, עליהם לחצות את הגבול לכיוון רומניה. בסיוע של בית חב"ד, משרד החוץ, הקרן לידידות והסוכנות היהודית המבצע צלח. הם הגיעו לרומניה, ובתום מסע מפרך של עשרה ימים הם הגיעו לישראל, למרכז שדה 'נס הרים' שם הם שוהים כקהילה מאוחדת.


כוסות מבית גיל גרופ • יח"צ

ילדים אלו שברחו מהתופת באוקראינה ריגשו גם את דוד גלפרין, בעלים של חברת 'גיל גרופ' שבעצמו יליד קייב שבאוקראינה. בכדי להנעים מעט את שהותם של הילדים החליט מר גלפרין לתרום למענם מאות כוסות יוקרתיות עבור שתית 'ארבע כוסות' לליל הסדר. כוסות הזכוכית המיוחדות פיארו את שולחן החג של הילדים ונסכו שמחה על פניהם לאחר תקופה קשה ומטלטלת.

"שמחנו לסייע במעט לילדים היקרים הללו, שנותקו ממרכז חייהם באוקראינה ועברו מסע קשה כדי להגיע לחוף מבטחים", אמר דוד גלפרין בעלים 'גיל גרופ', "חג הפסח הוא חג החירות וזו זכות עבורנו לקחת חלק בחופש של הקהילה הנפלאה הזו בראשות שליח חב"ד הרב שלמה וילהלם, רבה של ז'יטומיר, שניצל את מבצע הצלתם ומלווה אותם לאורך כל הדרך. אין אושר גדול יותר מאשר להעלות חיוך על פניהם של הילדים הללו שכולים להתנהג כמו ילדים, לשחק ולצחוק ולא לברוח מאזעקות, פיצוצים והרס".


האולם בו התקיים האירוע • יח"צ

הרב שלמה וילהלם בית הילדים 'עלומים' הודה בחום למר דוד גלפרין על המתנה הייחודית של מאות הכוסות, אשר הוסיפו פאר ויקר לשולחן ליל הסדר והביעו סולידריות מרגשת עם קהילת ז'יטומיר.

גיל גרופ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד