י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התגובות למכתב האיומים

הפוליטיקאים חלוקים: חשש מרצח ראש הממשלה או ספין פוליטי?

פרסום מכתב האיומים שהתקבל בבית משפחת בנט, מצליח גם הוא לפצל את הכנסת, בקואליציה מגנים ומתריעים מתרחיש של רצח ראש ממשלה, ואילו באופוזיציה מטילים בספק את אמינות הדיווח ותוהים האם לא מדובר בספין פוליטי

הפוליטיקאים חלוקים: חשש מרצח ראש הממשלה או ספין פוליטי?
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בעקבות פרסום מעטפת האיומים שנשלחה למשפחת ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה, בקואליציה יוצאים כולם להגנת ראש הממשלה ומשפחתו ואילו באופוזיציה עדיין מתפלפלים האם מאחורי הפרסום עומדת מטרה פוליטית.

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד פרסום הודעת גינוי וכתב: "מכתב האיומים על חיי ראש הממשלה הוא תזכורת עצובה ומסוכנת לאן הסתה עלולה להוביל. נמשיך להלחם בשיח השנאה ברחוב, ברשתות, בכל מקום. הם לא יפחידו אותנו. הקיצוניים לא ינצחו את הרוב השפוי".

שרת הפנים איילת שקד הגיבה למקרה: "האיום שהופנה כלפי רה"מ ומשפחתו מזעזע את אמות הספים. ערב חורבן הבית איבדנו את עצמאותנו אך ורק בשל איבה פנימית. לא יתכן שבמדינה יהודית העומד בראשה יעמוד בפני סכנת חיים מבית. משטרת ישראל תאתר את מי שהרים את ידו על הדמוקרטיה הישראלית ותמצה עמו את הדין".

עוד בנושא:

מכתב איומים ברצח בצירוף קליע נשלח לבנט

שר הביטחון בני גנץ התריע מפני רצח פוליטי נוסף ואמר: "האיומים על משפחת ראש הממשלה - חציית קו אדום. הסתה ואלימות כבר הגיעו בעבר לרצח פוליטי. כדור אחד במעטפה, יכול להפוך לשלושה כדורים שנורים מאקדח. אני סומך על המשטרה והשב"כ שישימו את ידיהם על האחראים לכך. גם בימים של מחלוקת קשה, לכולנו החובה לזכור שאחדותנו וחוסננו הם הבסיס לעוצמתנו".

באופוזיציה התקשו לגנות את האיומים כלפי משפחת ראש הממשלה והיו סקפטיים יותר לגבי אמינות הפרסום והעלו תרחיש שבנט פרסם את הדברים כדי להשיג מטרות פוליטיות, זאת ברקע המשבר הפוליטי המתרחב.

"אני לא יודע אם פרסום החקירה על מכתב האיומים שנשלח לבנט הוא ספין שנועד לשפר את מצבו הציבורי ולעשות דה-לגיטימציה לימין ולמחאות הצודקות שלו נגד בנט, או אירוע אמיתי", תהה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ, שגינה אלימות ככל שתהיה, "אלימות חייבת תמיד להיות מחוץ לתחום".

סמוטריץ׳, הוסיף "אבל גם שעברו הימים שיסתמו לימין את הפה בזעקות על "הסתה", מטורפים בודדים יש משני הצדדים ושירותי הביטחון והאכיפה צריכים לטפל בהם ולמנוע אלימות, אבל אין לזה דבר וחצי דבר עם ביקורת פוליטית וציבורית חריפה ונוקבת כלפי מעשים נוראיים ואיומים שעשו ועושים בנט ושותפיו. נתנגד לאלימות מכל סוג שהוא ונמשיך לבקר את הממשלה ולפעול בע"ה להחלפתה המיידית".

איום ברצח מכתב איום ראש הממשלה נפתלי בנט קליע לרובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד