ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
ברקע האיום על בנט

"שערבים ישחטו אותך": ההודעה הקולית שקיבל השר כהנא

ברקע מכתב האיומים והקליע ששוגרו למעון ראש הממשלה בנט, נחשפת הקלטה קולית שקיבל שר הדתות מתן כהנא ובה קללות ונאצות קשות. "מאחלים שערבים ישחטו אותך, שהילדים שלך יהיו יתומים" | ההקלטה שוגרה אליו אתמול ברקע דיון הפרשתו של עמיחי שיקלי מ'ימינה' | האזינו

"שערבים ישחטו אותך": ההודעה הקולית שקיבל השר כהנא
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהודעה קולית שקיבל שר הדתות מתן כהנא לאחר השימוע לחבר הכנסת עמיחי שיקלי בכנסת אתמול (שני) נשמע אדם משגר קללות ונאצות לעברו. "פח אשפה, מאחלים שערבים ישחטו אותך, שהילדים שלך יהיו יתומים. פח אשפה נאצי מסריח", נשמע המגדף בעברית במבטא כבד.

מלשכתו של השר כהנא נמסר כי הם העבירו את ההקלטה, שפרסם איתמר אייכנר ב-ynet, לידיעת גורמי הביטחון. בתגובה לאיומים נגד משפחת בנט אמר כהנא: "כבר הוכח במדינה שלנו שמילים יכולות להרוג. וגם אם מי שמשתמש בהן סולד מאלימות פיזית, בקצה יש אנשים שעלולים לתת למילים האלה פרשנות מאוד מסוכנת".

במשטרת ישראל חשפו היום כי נפתחה חקירה בעקבות מכתב איומים ברצח ובתוכו כדור חי של נשק שהופנה כלפי משפחת ראש הממשלה בנט. 

מכתב האיומים הועבר למשטרת ישראל וזו פתחה בחקירה שהוטלה על להב 433 בשיתוף שירות הביטחון הכללי. במשטרה מעדכנים כי בנושא הוטל צו איסור פרסום גורף על כל פרט מפרטי החקירה לרבות מעורבים.

עוד בנושא:

מכתב איומים ברצח בצירוף קליע נשלח לבנט

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי בעקבות מכתב האיומים שהופנה כלפי ראש הממשלה ומשפחתו, החליטו גורמי הביטחון במשרד ראש הממשלה לתגבר את האבטחה של יחידת מגן על משפחת רה"מ.

ראש הממשלה התייחס לפרשת האיום בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "סכסוך פוליטי, לא משנה כמה הוא עמוק, לא צריך להגיע לאלימות, לבריונות ולאיומי מוות. אנחנו צריכים לעשות הכול, כמנהיגים וכאזרחים שעתידם ועתיד ילדיהם במדינה הזאת, כדי שתופעות כאלה פשוט לא יתקיימו".

עוד כתב רה"מ: "אני ראש ממשלה ואיש פוליטי, אבל אני גם בעל ואבא, וחובתי היא גם לשמור על אשתי ועל ילדיי. עלינו להנמיך את הלהבות של השיח הפוליטי. ערב ימי הזיכרון ויום העצמאות, אני קורא לכולם – מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעיקר לאנשים שפעילים ברשתות החברתיות – זה זמן הרגעה ופיוס. יש לנו בית אחד, ואסור לנו לשרוף אותו".

באופוזיציה התקשו לגנות את האיומים כלפי משפחת ראש הממשלה והיו סקפטיים יותר לגבי אמינות הפרסום והעלו תרחיש שבנט פרסם את הדברים כדי להשיג מטרות פוליטיות, זאת ברקע המשבר הפוליטי המתרחב.

"אני לא יודע אם פרסום החקירה על מכתב האיומים שנשלח לבנט הוא ספין שנועד לשפר את מצבו הציבורי ולעשות דה-לגיטימציה לימין ולמחאות הצודקות שלו נגד בנט, או אירוע אמיתי", תהה חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שגינה אלימות ככל שתהיה, "אלימות חייבת תמיד להיות מחוץ לתחום".

סמוטריץ' הוסיף ואמר "אבל גם שעברו הימים שיסתמו לימין את הפה בזעקות על "הסתה", מטורפים בודדים יש משני הצדדים ושירותי הביטחון והאכיפה צריכים לטפל בהם ולמנוע אלימות, אבל אין לזה דבר וחצי דבר עם ביקורת פוליטית וציבורית חריפה ונוקבת כלפי מעשים נוראיים ואיומים שעשו ועושים בנט ושותפיו. נתנגד לאלימות מכל סוג שהוא ונמשיך לבקר את הממשלה ולפעול בע"ה להחלפתה המיידית".

מתן כהנא איומים איום ברצח הקלטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד