י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקנאים נבהלו ושידור דברי הגר"ש ואזנר הופסק

שיחתו של הגר"ש עם האדמו"ר מתולדות אהרון, אודות הצורך להתמודד עם חוק הגיוס באמצעות 'תורה ותפילה' שודרה בקו הנייעס של החסידות • עד שהקנאים התעוררו

הגרש ואזנר והאדמו"ר מתולדות אהרון. צילום: ארכיון
הגרש ואזנר והאדמו"ר מתולדות אהרון. צילום: ארכיון

כפי שפורסם בבחדרי חרדים, האדמו״ר מתולדות אהרון הגיע במהלך הנופש שהוא עורך באוסטריה לביקור במלון, בו נופש הגר"ש הלוי וואזנר.

במהלך השיחה שאל האדמו"ר מתולדות אהרן את הגר"ש וואזנר, מה לעשות כנגד חוק הגיוס. הגר"ש וואזנר ענה: "רק תורה ותפילה יעזרו", האדמו"ר מתולדות אהרן, ענה ואמר "ברוך שכיוונתי".

עוד בנושא:
הגר"ש וואזנר לאדמו"ר מתו"א: "רק תורה ותפילה"

תוכן שיחתו של הגר"ש, אודות הצורך להתמודד עם חוק הגיוס באמצעות 'תורה ותפילה', עוררו הדים נרחבים בחוגי 'העדה'.

השיחה שודרה גם בקו החדשות הפנימי של חצר תולדות אהרן, אולם מספר עסקנים המזוהים עם החוגים הקיצוניים, חששו מהשלכות תוכן הדברים, כאשר יהיו כאלו שיראו בכך סתירה, עם עמדתה של העדה החרדית, יצרו מכבש לחצים על הנהלת קו החדשות והביאו להפסקת השידור.

אגב: הגר"ש חשף באוזני האדמו"ר מתולדות אהרן, כי האדמו"ר מסאטמר בעל ה'דברי יואל' זצ"ל, שיגר לו את ספרו 'ויואל משה' , בו דן בעניני שלוש השבועות וענייני ארץ ישראל, בטרם הוציא אותו לאור, כדי שיעיר ויאיר עליו את הערותיו-הארותיו.

"עברתי על כל הספר והוספתי לתכריך הכתבים, פרטים רבים והערות שונות. כל מה שכתבתי, התקבל בברכה על ידי ה'דברי יואל' זצ"ל והובא לדפוס יחד עם דברי הרבי", גילה הגר"ש.
שבט הלוי תולדות אהרון סאטמר קנאים גיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד