כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרב יוסף אפרתי למשגיחי כשרות: בלי סמארטפונים!

הגר"י אפרתי במכתב למשגיחי הכשרות נגד הסמארטפונים: "מודעים לכך שהעבודה בכשרות מחייבת מענה תקשורתי זמין, אבל לא נוכל לאשר משגיח שיהיה לו מכשיר טמא"

הגר"י אפרתי בשמחה משפתית. צילום: עזרא לנדא
הגר"י אפרתי בשמחה משפתית. צילום: עזרא לנדא

דרכים שונות ננקטו על-ידי העסקנים במאבק הבלתי מתפשר נגד מכשירי הסמארטפונים הבלתי מאושרים. עד כה, דובר על הרחקתם של תלמידים שהוריהם מחזיקים מכשירים כאלו - שלא לצרכי פרנסה - ממוסדות חינוך. בבתי כנסת שונים נתלו מודעות האוסרות על בעלי מכשירים אלו לגשת אל התיבה ולשמש כש"ץ או בעל קורא. בקהילות סאטמר הוכרז, כי מי שמחזיק במכשיר 'ללא פילטר', לא יהיה רשאי לשמש במקצוע המוגדר כ'כלי קודש', כמו שוחט, סופר סת"ם ועוד. היו גם שאסרו עליהם לשמש כעדים בחופות, לכתוב אותיות במעמדי הכנסת ספר תורה, ועוד היד נטויה.

עליית מדרגה נוספת במאבק רושם הגאון רבי יוסף אפרתי, ראש בית מדרש לחקלאות על פי התורה, שלמרותו כפוף גוף כשרותי העוסק בעיקר בפיקוח על פירות וירקות. הרב אפרתי שיגר מכתב לצוות המשגיחים הפועלים תחתיו, ולפיו מי שיחזיק מכשיר שלא אושר על-ידי הרבנים, לא יוכל להמשיך לשמש כמשגיח.

במכתבו כותב הגר"י אפרתי:

"לכבוד המשגיחים הי"ו

"הכל יודעים עד כמה חמור העניין של החזקת מכשיר טמא (סמרטפון ודומיו) ואף מפורסמים דברי רבותינו זצוק"ל ולהבחל"ח בעניין זה. ומהם שפסקו שמשגיח אינו נאמן בכשרות אם יש לו מכשיר טמא ה' ישמרנו.

"אנו מודעים לכך, כי צרכי תקשורת שנובעים מייחודה של העבודה בכשרות, מחייבים מענה תקשורתי זמין. לכן ננסה להמליץ שתוכלו - אם יש צורך - להתחבר למכשיר שהוא בפיקוח. אבל לא נוכל לאשר במערכת, משגיח שיהיה לו מכשיר טמא ח"ו.

"אנו בטוחים", מסיים הגר"י, "כי כל אחד ואחד מהמשגיחים יסייע בידינו לבל ניכשל ונכשיל וממקור הברכות יבורכו כל המסייעים לדבר".
אפרתי סמארטפו מכתב משגיחים מסמך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד