כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

רבבות בתחריר: "העם רוצה להפיל המשטר"

האופוזיציה המצרית במפגן מחאה המוני • מורסי ל'גרדיאן': "גם אם ייבחר נשיא חדש יבקשו ממנו לפרוש" • הנשיא המצרי שב לארמון בקהיר, כדי לעקוב מקרוב אחר ההפגנות

ההפגנות במצרים. צילום ארכיון
ההפגנות במצרים. צילום ארכיון

בעוד המוני מפגינים מגיעים בשעות האחרונות (א) לכיכר תחריר שבלב קהיר כדי למחות נגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי, במלאות שנה לכהונתו, הנשיא מנסה לשדר ביטחון כי הפגנות הענק לא יביאו לסיום שלטונו.

בראיון בלעדי שהעניק ל'גרדיאן' הבריטי, דחה מורסי את קריאות האופוזיציה לקיים בחירות מוקדמות לנשיאות, והדגיש כי הוא מתכוון לשמור על החוקה. לדבריו, אם הוא יתפטר, הדבר רק ייצור כאוס גדול יותר במדינה.

"אם נשנה מישהו בתפקיד שאליו הוא נבחר בהתאם ללגיטימיות החוקתית – אז יהיו אנשים או יריבים שיתנגדו גם לנשיא החדש, ושבוע או חודש לאחר מכן, הם יבקשו ממנו לפרוש", אמר.

"אין מקום לשיחות כלשהן נגד הלגיטימיות החוקתית", הוסיף מורסי. "יכולות להיות הפגנות ואנשים יכולים להביע את דעתם. אבל מה שחיוני בכל זה הוא אימוץ החוקה ויישומה. זו הנקודה הקריטית".

בינתיים, רבבות ממתנגדיו המשיכו לנהור בצהריים לכיכר תחריר, לקראת הפגנת הענק שצפויה להיערך במקום - בדרישה להדיח את הנשיא ואת משטר האחים המוסלמים. לפי הדיווחים מקהיר, מצדדיו של מורסי התאספו סמוך לארמון כדי להביע בו תמיכה.

מורסי עצמו הגיע לארמון אל-קובה, לאחר שבסוף השבוע שהה במטה המשמר הנשיאותי, כדי לעקוב מקרוב מחדר המצב שבלשכתו אחר ההפגנות ברחבי מצרים. סביב ארמון נשיאותי אחר בקהיר, אל-איתחאדיה, התאספו עשרות בני אדם לקראת ההפגנות שמתוכננות להתקיים הערב. כלי תקשורת במצרים דיווחו כי מספר המפגינים סמוך לארמון הולך וגדל. לפי הדיווחים, חלק מהמפגינים עלו על קירות הבטון שהציבו כוחות המשמר הנשיאותי מול חומות הארמון.

המפגינים הניפו כרטיסים אדומים לכיוון ארמון הנשיאות, והשמיעו קריאות נגד משטרו של מורסי כמו: "העם רוצה להפיל את המשטר", "ייפול שלטון המדריך הכללי של האחים המוסלמים" ו-"יום ראשון אחר הצהריים, העם ישלוט במצרים". הם גם הניפו את דגלי מצרים ושלטים נגד מורסי.
מצרים הפגנה מורסי גרדיאן אלפים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד