כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מיליוני דולרים הושקעו בתכנון

המסמכים חשפו: ארה"ב תכננה להפציץ את הירח בנשק גרעיני

1,600 מסמכים מסווגים שפורסמו באתר VICE חושפים תוכניות שחקרו אפשרויות נשק מתקדמות וביזאריות למדי שגם היום נחשבות למדע בדיוני, בין השאר הושקע כסף בייצור גלימת היעלמות, מסע בזמן ואפילו פיצוץ גרעיני בירח בכדי להגיע למרכז הכוכב

המסמכים חשפו: ארה"ב תכננה להפציץ את הירח בנשק גרעיני
ירח. אילוסטרציה צילום: unsplash

אלפי מסמכים מסווגים שהגיעו לידי האתר VICE Media, חושפים מגוון מחקרים משונים שמומנו על ידי ארה״ב כחלק מהתוכנית ליישום מערכות נשק אוויריות מתקדמות. מדובר בתוכנית הממשלה האמריקנית שחקרה בין היתר עב"מים ופעלה במשך חמש שנים עד לפני עשור, והעלתה בין היתר הצעה להפציץ בנשק גרעיני את הירח.

כמעט 1,600 עמודים של דו"חות, מהם עולה כי ב-AAWSAP התמקדו בבחינת היכולות ההגנתיות והצבאיות של מגוון טכנולוגיות שהם בגדר השערה בלבד. בין היתר עולה מהם כי מיליוני דולרים מכספי משלמי המיסים האמריקנים הועברו לחקר טכנולוגיות ביזאריות וניסיוניות כגלימות היעלמות, מכשירים כוח הכבידה ו"חורי תולעת" (תופעה פיזיקלית משוערת המאפשרת מעבר ישיר בין שתי נקודות מרוחקות במרחב-זמן) שאפשר לעבור דרכם.

אחד מאנשי סוכנות ביון ההגנה, טען אז: ״כוח הכבידה הוא המפגע שמונע מאיתנו מעבר בין כוכבי ותעבורה בחלל״. ב-VICE מתכוונים לצלול לעומקן של כמה מהתוכניות, בניסיון להבין טוב יותר לשם מה ובאיזה אופן בוזבזו כספי משלם המיסים, על אותם ניסויים ותוכניות אשר נדמה שבמידה רבה לא הביאו תועלת ממשית עבור האזרח הממוצע.

במסמך על "הנעת מסה שלילית", המחברים פרסמו הצעה לבחון קיומן של מתכות קלות במיוחד במרכז הירח, שייתכן שהן "פי 100 אלף קלות יותר מפלדה, אבל יש להן עדיין את החוזק של הפלדה". כדי להגיע למרכז הירח, המחברים הציעו לפוצץ תעלה דרך מעטפת וקרום הירח, באמצעות חומרי נפץ תרמו-גרעיניים.

ארצות הברית נשק גרעיני טיל גרעיני ירח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד