י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רוצים רובל במקום דולר

פוטין נוקם במערב: תופסק אספקת הגז לפולין ובולגריה

נקמת רוסיה במערב בעקבות הסנקציות שהוטלו עליה לאחר הפלישה לאוקראינה: חברת הגז הרוסית גזפרום הודיעה לחברות הגז הממשלתיות של פולין ובולגריה כי תפסיק את אספקת הגז אליהן החל ממחר

פוטין נוקם במערב: תופסק אספקת הגז לפולין ובולגריה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

בצל מלחמת רוסיה-אוקראינה והסנקציות המערביות על מוסקבה: חברת הגז הרוסית גזפרום הודיעה היום (שלישי) לחברות הגז הממשלתיות של פולין ובולגריה כי תפסיק את אספקת הגז אליהן החל ממחר.

פולין הגיבה ראשון למהלך והצהירה כי למרות התלות הגדולה שלה בגז הזה – היא ערוכה לקטיעה מיידית של הספקת כל מוצרי האנרגיה הרוסיים.

עם זאת, שרת האקלים הפולנייה אנה מוסקבה אמרה כי מדובר בהפרה של החוזה מול ארצה – וכי בכוונת ורשה לעתור לבתי המשפט נגד המהלך.

מאוחר יותר, משרד האנרגיה הבולגרי עדכן על כך והודיע כי יחד עם חברות הגז במדינה נוקט המשרד צעדים כדי למצוא סידור חלופי לאספקת הגז ולהתמודד עם המצב. מהמשרד נמסר גם כי בינתיים נדרשות הגבלות על צריכת הגז.

הסיבה לעצירת אספקת הגז היא מכיוון שפולין ובולגריה, כמו שאר מדינות האיחוד האירופי, מסרבות כעת לדרישה החדשה שהציבה מוסקבה, בתגובה לסנקציות האדירות שהטיל עליה המערב, ולפיה על מדינות "לא ידידותיות" לשלם על מוצרי האנרגיה שלה ברובל, ולא בדולר.

גורמים פולניים אמרו כי הסירוב לתשלום ברובל הוא הסיבה לקטיעת זרם הגז. בבולגריה טענו הערב כי הדרישה לשלם ברובל הינה הפרה של החוזה בינה לבין גזפרום.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה גז פולין בולגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד