כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כתב שיר על חנוכה

הסנאטור שענד על צווארו מזוזה במשך 4 עשורים הלך לעולמו

אורין האץ', הלך לעולמו בשבת האחרונה בגיל 88 מסיבוכים רפואיים לאחר קריירה פוליטית ארוכה שהפכה אותו לרפובליקני המכהן את הזמן הארוך ביותר בתולדות הסנאט, הוא היה ידיד ישראל וכתב שיר על חנוכה

הסנאטור שענד על צווארו מזוזה במשך 4 עשורים הלך לעולמו
אורין האץ' צילום: מתוך הטוויטר שלו

אורין האץ', סנאטור ממדינת יוטה בארצות הברית הלך לעולמו בשבת בגיל 88, הוא היה נוצרי מורמוני, ידיד גדול של היהודים וישראל - והדרך הבולטת ביותר שבה הראה את הערצתו ליהודים היתה באמצעות המזוזה שענד על צווארו תדיר.

"קשה לי להביע את יראת הכבוד העמוקה שיש לי לעם היהודי", אמר האץ' בנאום ב-2018 בסנאט כשנתן כתמיכה בהחלטתו של הנשיא דאז דונלד טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. "כסמל לכבוד שלי, אני חובש מזוזה על הצוואר. עשיתי זאת כל יום במשך כמעט ארבעת העשורים האחרונים למעשה, יותר מארבעה עשורים". כך דיווחה סוכנות הידיעות היהודית JTA.

"המזוזה מזכירה לי את הזיקה שאני, כבן האמונה המורמונית, מחזיק מהעם היהודי ומההיסטוריה שלו", המשיך האץ' בנאומו. "גם ישראל וגם יוטה נוסדו על ידי מיעוטים דתיים שביקשו מקלט מרדיפות", אמר האץ'.

המזוזה שענד על צווארו. צילום מסך.

אהבתו המוצהרת של האץ' לעם היהודי לא הסתיימה במזוזה שלו. ככותב שירים מוכשר, הוא גם כתב וביצע פעם שיר חנוכה לבקשת העיתונאי היהודי ג'פרי גולדברג. השיר, "שמונה ימים של חנוכה", הוקלט מאוחר יותר למגזין 'טאבלט' והכיל את המילים: "להקה קטנה של אנשים הובילה את הדרך / בלילה האפל ביותר הם מתפללים / חיפשו חופש דת / הם עשו יותר מסתם לשרוד".

האץ' פרש מהסנאט ב-2019, לאחר שנבחר לראשונה ב-1976, הוא כיהן שבע קדנציות ולקח תפקיד חשוב בניסוח חקיקה והבטחת שופטי בית המשפט העליון שדחפו ביחד קדימה זהות שמרנית יותר. בזמן כהונתו, הוא הביע נאמנות פרו-ישראלית, הוא ביקר פעמים רבות לישראל, שם שמח לקחת חלק בסעודות שבת, והתייחס לקשר בין ישראל לארה"ב כ"בלתי ניתן לניתוק".

ב-2011, לאחר שהנשיא ה-44 ברק אובמה הציע שישראל תחזור לגבולות 1967 כתירוץ למשא ומתן לשלום, האץ' הציג החלטה הקוראת להצעה כזו "מנוגדת למדיניות ולביטחון הלאומי של ארה"ב", עמדה שהתיישרה יפה עם ישראל ועם השקפתו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו בנושא.

מזוזה אורין האץ' סנאטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד