ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
התקשורת סיקרה בהרחבה

אנטישמיות נוראה: "היהודי הטוב ביותר הוא יהודי מת"

חבר הפרלמנט הבלגי, מיכאל פרייליך, הגיש תלונה נגד פוליטיקאי לשעבר חסן עראב בגין אנטישמיות. "יש לך יהודים טובים ויהודים רעים, אבל היהודי הטוב ביותר הוא עדיין יהודי מת", פרסם עראב בפייסבוק. פרייליך הגיש תלונה בגין הסתה לאפליה, שנאה ואלימות

אנטישמיות נוראה: "היהודי הטוב ביותר הוא יהודי מת"
מיכאל פרייליך/חסן עראב צילום: באדיבות המצלם

חסן עראב, פוליטיקאי בלגי ממוצא מרוקאי, ידוע באמירותיו הגזעניות. בשנת 2014, חבר המועצה בעיר בדיר דאז ננזף בגין פוסטים אנטישמיים בפייסבוק, כמו: "אני חושב שהגרמנים לא הרגו אז את כל היהודים בכוונה, כדי שעכשיו אנחנו נבין למה הוא (היטלר) השמיד את היהודים", הוא התנצל על האמירה הזו. אך ב-2021 הוא נאלץ לבסוף להתפטר כחבר מועצת מחוז דורן באנטוורפן, ועזב את מפלגתו לאחר שהביע את אהבתו לדגל הנאצי והשווה את דגל ישראל לצלב קרס. "אני לא אנטישמי" הוא אמר על עצמו.

כלי תקשורת רבים בבלגיה סיקרו את הדיווחים על הפוסטים בהרחבה. בשבוע שעבר, בפוסט חדש בפייסבוק, הוא תקף את הפעיל החברתי באנטוורפן, ניקו וולקרייק וחבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך. עראב כתב: "אי אפשר להשוות את כל היהודים ולהחשיב אותם רעים באותה מידה. יש לך יהודים טובים ויהודים רעים, אבל היהודי הטוב ביותר הוא עדיין יהודי מת". מאוחר יותר הוא מחק את הפוסט, אבל פרייליך צילם את המסך ולאחר מכן הגיש תלונה במשטרה בגין הסתה לאפליה, שנאה ואלימות.

וולקרייק אמר לתקשורת המקומית: "האיש כנראה חסר תקנה כי זה אותו דבר איתו פעם אחר פעם. כמובן שיש לי הרבה חברים ומכרים יהודים קרובים, וגם אני וגם הם מזועזעים מהמילים האלה. זאת לא הקהילה המוסלמית שאני מכיר, אגב. בשבוע שעבר הייתי בארוחת איפטאר גדולה ושם יש להם הרבה כבוד לקהילות השונות באנטוורפן".

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך וכמה תושבים יהודים מודאגים באנטוורפן הגישו תלונה במשטרה בגין אנטישמיות והסתה לשנאה ולאלימות. המשטרה פתחה בחקירה.

חבר הפרלמנט מיכאל פרייליך אומר ל'בחדרי חרדים' כי "זה לא הולך לעבור בשתיקה" לדבריו: "פעם אחר פעם מתפרצת מהאיש הזה הסתה שיכולה להביא לקורבנות, הפעם אני אוודא שהמשטרה תעשה לזה סוף". חבר הפרלמנט כתב בתלונה כי "פעם שלישית שהוא קורא לרצח יהודים, והוא קבוע מוחק את הפוסטים כשהוא מפחד מהמשטרה, וחייבים לשים לזה סוף".

אנטישמיות בבלגיה מיכאל פרייליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד