י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התלמידים לא ייענשו

בית הספר ביטל את החופש בראש השנה ויום כיפור

בית ספר בלואיסטון ארה"ב, הודיע כי הוא מוריד את החגים היהודיים מרשימת ימי החופש של בית הספר בהם לא היו חייבים תלמידים להגיע. אך בכל זאת לא יעניש את מי שלא יגיע, זאת השנה הראשונה שיתקיימו לימודים בחגים

בית הספר ביטל את החופש בראש השנה ויום כיפור
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

בית ספר יהודי בלואיסטון שבמדינת מיין בארה"ב הודיע כי תלמידים וצוות מורים המעוניינים לחגוג את ראש השנה ולצום ביום הכיפורים "לא ייענשו בגין הפסקת שיעורים" אם יחליטו לא להגיע בימים הנוראים. ועדת בית הספר הצביעה ביום שני ברוב של 6-3 לבטל את הימים הנוראים כימי חופש לתלמידים יהודים, ההיפך מהצבעה פה אחד שהתקיימה במרץ 2021 אז החגים הוכרו כימי חופש.

"תלמידים וצוות המעוניינים לקיים את ראש השנה ויום הכיפורים לא ייענשו בגין הפסקת הלימודים בבית הספר" מסרה הנהלת בית הספר. גורמים בבית הספר הצביעו על המספר הקטן של תלמידים ומורים שחוגגים את החגים כגורם להחלטה. אחרים אמרו שהם מודאגים מהכרה בכמה חגים דתיים, אבל אין הכרה בחגים אחרים. זאת השנה הראשונה שיתקיימו לימודים בחגים. מועצת בית הספר מסרה שהשיעורים יתקיימו כרגיל בראש השנה וביום כיפור, אך תלמידים ואנשי צוות שיפסידו את בית הספר בימים האלה, יוכלו להשלימם אחר כך.

כ-500 יהודים חיים בלואיסטון, מתוך אוכלוסייה כללית של כ-31,000. אחד מחברי הוועדה, פול ביופרלנט, אמר לתקשורת המקומית, שהוא שוחח עם רב מקומי שלא התנגד לשינוי לוח השנה, כל עוד תלמידים ואנשי צוות יהודים יורשו להישאר בבית באותם ימים.

ערב ראש השנה חל השנה ביום ראשון, 25 בספטמבר, ושני ימי ראש השנה יהיו שני ושלישי. ערב יום כיפור חל ביום שלישי, 4 באוקטובר

בית ספר ימי חופשה ראש השנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד