כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מנכ"ל הביטוח הלאומי מזהיר: החרדים ימוטטו אותנו

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, פרו' שלמה מור-יוסף מתריע: "אם יימשך המצב בו צעירים רבים אינם עובדים, יגיע היום בו לא יוכל הביטוח הלאומי לשלם למבוטחיו"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי צילום: יעקב נחומי

בכינוס לשכת רואי החשבון באילת, התייחס מנכ"ל הביטוח הלאומי לאי התעסוקה הקיים בקרב שכבות רחבות בחברה הישראלית ובייחוד לאי ההשתתפות בשוק העבודה בקרב החרדים.

מנכ"ל המוסד לביטוח הלאומי, פרו' שלמה מור-יוסף, התריע כי אם יימשך המצב בו צעירים רבים אינם עובדים, יגיע היום בו לא יוכל הביטוח הלאומי לשלם אפילו את הרובד הראשון של הביטוח הסוציאלי.

עוד ציין כי לא יהיה מנוס מהעלאת גיל הפרישה לפני תחילת קבלת קיצבת זיקנה. "את ההחלטה הזאת קל לדחות לקדנציה הבאה, כי זה לעוד 40 שנה, אבל ככל שעושים את ההחלטות הללו מוקדם יותר - הן יותר קטנות", הדגיש.

עוד הוסיף כי המוסד מתנגד לגביית דמי ביטוח מעקרות הבית והוא צופה ששיעור הגבייה יהיה נמוך. עם זאת הדגיש מור-יוסף, כי אם ייגבו דמי ביטוח - ייהנו עקרות הבית גם מזכויות כמבוטחות.

סמנכ"ל הגמלאות בביטוח הלאומי, אילנה שרייבמן, הדגישה כי המוסד מעוניין להגיע למיצוי זכויות מירבית: לשלם לכל מי שמגיע לו ולא לשלם למי שלא מגיע לו. זאת, הדגישה, רוצה הביטוח הלאומי לעשות בלא ביורוקרטיה מיותרת.
ביטוח לאומי חרדים קצבה כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד