כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

הנוסע התלונן: "חרדים משלמים פחות"

צעיר חילוני התלונן, שעלות כרטיס לקו אוטובוס הנוסע בין ירושלים לכפר חסידים, יקר יותר מהעלות בקו החרדי • פרשן ערוץ 2 הגיב: "חילונים מסבסדים חרדים"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

שניר כליף, גולש ב'פייסבוק' שנוסע פעמיים בחודש בקו 960 מירושלים לכפר חסידים באזור חיפה, גילה כי קיים קו שעובר את אותו מסלול עבור הציבור החרדי, בו עלות הכרטיס עומד על 51 שקלים.

בפוסט שזכה לעשרות אלפי שיתופים, תגובות ולייקים כתב כליף: "רק ישנה בעיה אחת קטנה, מדובר בקו המיועד לחרדים, שלפני זמן מה, התנו את עלייתה של חברה שלי לאוטובוס בכיסוי רגליה בצעיף".

בפוסט עצמו הוא הפנה מספר שאלות למנכ"ל חברת 'אגד': "איך יוצא מצב, שבו מצד אחד אני, בחור חילוני בן 23, ומצד שני, בחור חרדי בן 23 משלמים על הגעה לאותו היעד באוטובוס שעובר באותה הדרך בדיוק, מחיר שונה לחלוטין?.

"אין בעיה מבחינתי שיהיה אוטובוס לחרדים בלבד", כתב שניר בדברי הסיום, "רק את המחיר שאתה נותן לאיש בבגדים השחורים, תתן גם לי, האיש שלבש מדים ירוק זית שלוש שנים ואין לו יותר כסף מלחרדי הממוצע".

כליף טען בפוסט כי אין לו טענות נגד החרדים ואין לו מטרה להכפיש אותם, "הם יותר חכמים מאיתנו, הם צרכנים טובים יותר כי עובדה שהם הצליחו לגרום לנסיעות מוזלות יותר. הבעיה שלי היא עם אגד שנותנת לדבר כזה לגיטימציה".

הפרשן הכלכלי, נחמיה שטרסלר אמר הערב בערוץ 2 כשהנושא עלה לדיון: "מה פתאום שהחרדים ישלמו מחיר זול יותר מהרוב?". המגישה, קרן מרציאנו ניסתה לענות לו: "אולי החילונים לא מאוגדים כמו החרדים", והוא השיב: "יכול להיות שהם מאורגנים והם גם מטילים חרמות מה שהרוב כנראה לא אוהב לעשות. אגד זו חברה ציבורית שמקבלת סבסוד מהחילונים שדרך זה מסבסדים את החרדים וזהו אבסורד נוסף והיא צריכה לתת מחיר שווה על שירות שווה".
תחבורה חרדים נסיעה אוטובוס אגד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד