י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אחרי 10 חודשים: נעצר חשוד בהשחתת מנזר השתקנים

נעצר חשוד בהשחתת מנזר השתקנים מחודש אלול: משה אורבך, בן 22, מתגורר כיום בבני-ברק • מדובר ב'תג מחיר' שהתבצע בעקבות פינוי היישוב מגרון • מעצרו הוארך

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

משה אורבך, צעיר בן 22 המתגורר בבני-ברק נעצר בחשד להשחתת מנזר: ביחידה לחקירות בינלאומיות של משטרת ישראל התנהלה חקירה סמויה בגין אירוע הצתה והשחתה של המנזר בלטרון, בספטמבר 2012.

מדובר בצעיר מ'נוער הגבעות', שהתגורר ברמת מגרון, הקים את המאחז נצח בנימין, והורחק משטחי יהודה ושומרון למשך שנה.

אתמול (א) עצרה היחידה את החשוד במעורבות במעשה. לחשוד מיוחסות עבירות של השחתת פני מקרקעין, הצתה, קשירת קשר ושיבוש הליכי חקירה.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך את מעצרו עד ליום חמישי.

בתגובה להארכת המעצר, אמר סנגורו של הנער מטעם 'חננו', עו"ד עדי קידר: "המשטרה דרשה להאריך את מעצרו של מרשי ב-12 יום, ביהמ"ש דחה את הבקשה והאריך את המעצר בארבעה ימים בלבד. על פניו נראה שאין ראיות של ממש שיביאו את החקירה הזו לכדי מיצוי, ולהערכתי גם חשוד זה ישוחרר בהקדם בלי שיוגש נגדו כתב אישום".

עוד בנושא:
חרדים במנזר לטרון: מתנערים ומגנים • סייעו בניקוי הגרפיטי
דלת מנזר לטרון הוצתה, רוססו כתובות "ישו קוף" ו"מגרון"

דלת הכניסה של מנזר לטרון הוצתה בי"ג אלול תשע"ב. כתוצאה מהשרפה דלת העץ העתיקה נשרפה כמעט כליל. במקום נמצאו, בין היתר, כתובות "ישו קוף" ו"מגרון".

במשטרה פתחו בחקירה מיוחדת.

יומיים לפני ההשחתה, פינו כוחות המשטרה את היישוב מגרון מכל יושביו, ובמהלך הפינוי נעצרו שמונה בני אדם. כ-70 צעירים שהתבצרו באחד המבנים והתנגדו לשוטרים הורחקו מהמאחז. המשפחות שהתגוררו במקום עזבו בשעות הבוקר ללא התנגדות.

בבוקר השחתת המנזר התבצרו כמה עשרות פעילי ימין על גגות שני מבנים במקום. תחילה הצליחו עשרות שוטרים להוציא משטח המאחז עשרות בני נוער, אך אלה מיהרו לשוב אל השטח, רק כדי ששוטרי היס"מ יוציאו אותם שוב באוטובוס - והם יחזרו שוב.

המנזר בלטרון הוקם בשנת 1890. שמו הידוע ביותר הוא מנזר השתקנים או מנזר לטרון.
חרדי חשוד השחתה מנזר השתקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד